ارسال بیش از۲۶۰ اثر رسانه‌ای دیجیتال به جشنواره ایران ساخت

به گزارش «صبا»؛ سید مرتضی موسویان امروز در تشریح بخش‌های مختلف جشنواره ایران ساخت، گفت: جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با هدف جریان سازی فرهنگی اقتصاد دانش بنیان برای کمک به تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد : براساس فراخوان این جشنواره در حوزه رسانه‌های دیجیتال، آثاری در بخش‌های وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزارهای چند رسانه‌ای و کاربردی، نرم افزارهای تلفن همراه، سامانه هوشمند و IOT و بازی‌های رایانه‌ای نیز دریافت شد.
موسویان اظهار داشت: 264 اثر در این بخش به جشنواره ارسال شده که در هر یک از حوزه‌های بازی‌های رایانه‌ای به ترتیب 48 بازی، سامانه هوشمند 11 اثر، شبکه اجتماعی17 اثر، نرم افزار تلفن همراه 90 اثر، نرم افزارچند رسانه ای 22 اثر و وب سایت 76 اثر را شامل می‌شود.
دبیر تخصصی بخش آثار رسانه های دیجیتال جشنواره ایران ساخت همچنین با اشاره به رشد شمار آثار ارسالی نسبت به دوره اول این جشنواره، اظهار داشت: آثار ارسالی در سه مرحله غربالگری، نامگذاری و دسته بندی بررسی و در نهایت نیز هفته گذشته داوری نهایی انجام شد.
وی در عین حال یادآور شد: پس از داوری نهایی در هر یک از حوزه های وب سایت، نرم افزار و تلفن همراه داوران یک رتبه نخست و دو اثر شایسته تقدیر را انتخاب کردند. در حوزه نرم افزارهای کاربردی چند رسانه‌ای و حوزه شبکه‌های اجتماعی تنها یک اثر شایسته تقدیر شناخته شد و حوزه سامانه های هوشمند نیز داوران اثری را انتخاب نکردند.
رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در ادامه سخنان خود جشنواره ملی «ایران ساخت» را فرصتی ویژه برای بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برای حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت داخل دانست و گفت: آثار در فضای مجازی بدون واسطه و با سواد رسانه ای بالا در اختیار مصرف‌کننده قرار خواهد گرفت.
موسویان در ادامه با اشاره به اهمیت و نیازبرگزاری این جشنواره، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی»، بطور یقین برگزاری جشنواره ایران ساخت فرصت مغتنمی برای بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی برای حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت داخل خواهد بود.
دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از امروز چهارم دی ماه سال جاری برگزار می شود و چهار روز به کار خود ادامه خواهد داد.