ساخت سردیس دکتر صادق آیینه وند به پایان رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۰

ساخت سردیس دکتر صادق آیینه وند به پایان رسید

یک هنرمند مجسمه ساز از پایان ساخت سردیس دکتر صادق آیینه وند برای نصب در فضای شهری خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، حمیدرضا صادق زاده هنرمند مجسمه ساز از به پایان رسیدن سردیس دکتر صادق آیینه وند، خبر داد و در این باره گفت: کار سردیس تقریبا به اتمام رسیده است البته اندکی اثر نیازمند اندکی اصلاحات در بخش پتینه‌هاست که طی روزهای آینده انجام می‌شود.

او افزود: در بدو امر و شروع ساختن سردیس مرحوم آیینه وند، روند کار اندکی به تاخیر افتاد زیرا عملا عکس خوب و قابل استفاده‌ای از ایشان وجود نداشت به همین دلیل روند جستجوی عکس را در کنار پژوهش درباره شخصیت دکتر آیینه وند دنبال کردم و در این مسیر بسیار اتفاقی از طریق یکی از دوستانم توانستم با خانواده مرحوم آیینه وند ارتباط برقرار کنم و از این طریق علاوه بر عکس‌های بسیار خوب و با کیفیت، درک متفاوتی نیز از شخصیت او به دست آورم.

این هنرمند مجسمه ساز تصریح کرد: دکتر آیینه وند، فردی است که بخشی از شخصیت او در سیاست و بخش دیگری از آن در دانشگاه می‌گذرد، البته بخش تدریس ایشان بسیار پررنگتر است. در تحقیقاتی که بخشی از آن به خانواده دکتر آیینه وند باز می‌گردد، من متوجه شدم که مرحوم آیینه وند، یک انسان آرام، متواضع و مهربان هستند، به همین خاطر من نیز تلاش کردم که این حالت را در اثر بیان کنم.

صادق زاده درباره شکل دهی به کاراکتر در این سردیس، گفت: طبق گفته اطرافیان مرحوم آیینه وند، ایشان یک لبخند همیشگی روی چهره داشته‌اند که البته در عکس‌ها نیز وجود داشت به همین دلیل نیز من سعی کردم که این لبخند را بر مبنای کاراکتر دکتر، در اثر به تصویر درآورم.

او درباره ابعاد و شکل اجرای اثر، بیان کرد: این اثر به ارتفاع ۸۶ سانت و با استفاده از بتن گلاسه اجرا شده است و در شکل رنگ نهایی از پتینه برنزی استفاده کردیم.

این هنرمند در پایان اجرای طرح‌های مختلف در راستای ساخت سردیس بزرگان فرهنگ و تاریخ ایران را یک اتفاق خوب خواند و بیان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی باعث مشارکت هنرمندان در فضای شهری می‌شود و این نکته را یادآوری می‌کند که چطور با یک پرتره و سردیس از یک انسان بزرگ یاد کنیم و خدماتش را گرامی بداریم.

صادق آئینه‌وند چهره ماندگار تاریخ، برگزیده جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان و استاد دانشگاه تربیت مدرس و استاد مدعو دانشگاههای خوارزمی،شهید بهشتی و تهران نیز بود. او دانش‌آموختۀ دانشگاه القدیس یوسف لبنان و دانشگاه تهران بود. آئینه‌وند در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۲، به عنوان رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شد و تا پایان عمر این سمت را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است