استفاده از حس زندگی عکس‌ها در نقاشی/ ایستاده در برابر فراموشی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
نگار اورنگ با صبا مطرح کرد:

استفاده از حس زندگی عکس‌ها در نقاشی/ ایستاده در برابر فراموشی

نگار اورنگ درباره استفاده از حس زندگی عکس‌ها در نقاشی‌اش گفت.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، این روزها نمایشگاه انفرادی نگار اورنگ به نام «در برابر فراموشی» در گالری اُ برپاست که تا سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

نگار اورنگ در گفتگو با خبرنگار تجسمی این خبرگزاری درباره ایده تشکیل این مجموعه گفت: مجموعه «در برابر فراموشی» طی سه سال یا حتی بیش‌تر از سه سال جمع‌آوری شده است. درواقع من همیشه در کنار نقاشی کردن با عکس به عنوان یک شیوه هندی یا واسطه‌ای برای ایجاد اثر نقاشی درگیر بوده‌ام.

او ادامه داد: تجربه‌های متفاوتی در زمینه چاپ، کلاژ، پرینت، ادیت تصاویر و در نهایت بازنمایی از عکس داشته‌ام و همیشه خودم را در معرض تجربه‌های متفاوتی قرار دادم و نهایت به این شیوه کار دست یافتم اما شیوه‌های گذشته نیز هنوز برای من باز‌اند و شاید زمان دیگری برای بیان موضوع دیگری از آن‌ها استفاده کنم.

این هنرمند درباره الهام گرفتن از عکس‌ها در نقاشی‌های این نمایشگاه بیان کرد: عکس تصویری است که یک لحظه را شکار می‌کند و با گذر زمان و فاصله گرفتن از آن نه تنها آن لحظه بلکه گذر زمان آن را ناشناخته و موجب کنجکاوی بیشتر ما می‌کند. من به «آن» به عنوان لحظه‌ای که زندگی در آن تصویر قوت‌بخش‌تری است نگاه کردم. لحظات می‌گذرند و عکاس شکار می‌کند و من تا حدودی آن را بازنمایی و حس‌آمیزی کردم.

او افزود: گاهی برای نقاشی کردن به تصاویر انتزاعی و ذهنی نیاز است و گاهی واسطه‌های تصویری و تصاویر عینی برای کار هر هنرمندی لازم است. من در این مجموعه آخر واسطه‌هایی برای نقاشی داشتم و سوژه به شکل مستند واسطه من بود برای نقاشی کردن.

اورنگ درباره تعداد و سبک آثار این نمایشگاه توضیح داد: در نمایشگاه «در برابر فراموشی» ۲۳ اثر وجود دارد که با تکنیک اکریلیک روی بوم نقاشی شده‌اند.

این هنرمند نقاش درباره تاثیر کرونا بر زندگی و آثار او وارد کرده است، عنوان کرد: شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب‌های زیادی برای همه مردم دنیا داشته است. همچنین بی‌شک زیان‌های بسیاری به هنرمندان وارد شده و نمی‌توان آن‌ها رانادیده گرفت. البته کار من بیشتر نیاز به تنهایی و سکوت داشت و این دوران به کمک کرد تا من متمرکز تر شوم و باید بگویم که بسیار از آن لذت بردم.

ناگر اورنگ در پایان با بیان اینکه مجموعه «در برابر فراموشی» هنوز به پایان نرسیده است، اظهار کرد: مجموعه قبلی هنوز در درون من به پایان نرسیده است و نمی‌دانم تا چه زمانی ادامه خواهد داشت یا وارد مسیرهای دیگری خواهد شد. من برای خودم نقاشی می‌کنم و حتی با نمایش آثارم برای آن پایانی نمی‌بینم و هنوز دلبستگی‌هایی به این مجموعه دارم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است