زندگیِ جاری در عکس‌های قدیمی سوژه یک نمایشگاه نقاشی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۰

زندگیِ جاری در عکس‌های قدیمی سوژه یک نمایشگاه نقاشی شد

نمایشگاه «در برابر فراموشی» نگار اورنگ است تا ۵ مرداد 1400 در گالری اُ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، «در برابر فراموشی» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی نگار اورنگ است که از ۲۵ تیر تا سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ در گالری اُ برپا است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «گالری اُ نخستین نمایش خود از آثار نقاشی نگار اورنگ (م. ۱۳۶۲ تهران) را با عنوان «در برابر فراموشی» برگزار می‌کند.

نگار اورنگ با علاقه‌ طولانی خود به مدیوم عکس، در این مجموعه عموما عکس‌های سیاه و سفید را پایه‌ای برای نقاشی‌های خود قرار داده است.

هنرمند با تمرکز بر نورها و سایه‌ها درعکس‌ها، تصاویری را انتخاب کرده که هرکدام لحظه‌ای را شکار کرده‌اند؛ یک «آن». به بیانی دیگر، ناخودآگاه هنرمند به دنبال «زندگی» جاری در هر یک از این عکس‌ها بوده است.

هنرمند مانند یک بازی ذهنی در طول سه سال کار بر روی این مجموعه، روی چگونگی بازنمایی هر یک از این تصاویر در نقاشی‌های خود تصمیم گرفته است. او با فاصله گرفتن از ارجاعات نوستالژیک و با قرار دادن خود در موقعیت‌های مختلف، روندی که همیشه در حرفه‌ هنری خود انجام داده است، به دنبال یافتن بهترین راه برای بازگویی داستان یا بخشی از داستانی است که به شخصیت‌ها زندگی دوباره ببخشد.»

این نمایشگاه همه‌روزه بجز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول میزبان علاقمندان به نقاشی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است