تولید مستندی درباره روحانی‌ای که با سینماگران در ارتباط بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲

تولید مستندی درباره روحانی‌ای که با سینماگران در ارتباط بود

عبدالرضا نعمت‌اللهی کارگردان مستند «عین.صاد» درباره مراحل ساخت این مستند و شخصیت علی صفایی حائری گفت.

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عبدالرضا نعمت‌اللهی کارگردان  مستند «عین.صاد» که درباره شخصیتی به نام حائری است، گفت: علی صفایی حائری یکی از روحانیونی است که سلوک و زندگی خاصی داشته و به واسطه ارتباطش با اقشار و گروه‌های مختلف، اثرگذار بوده است. من سخنرانی‌هایی از صفایی حائری گوش داده و به شخصیت و زاویه نگاه او علاقمند شده بودم و به همین دلیل سراغ تولید این مستند رفتم.

این کارگردان ادامه داد: ۲۲ سال از وفات علی صفایی حائری می‌گذرد و من در این سال‌ها ندیده‌ام مستند پرتره‌ای درباره او ساخته شده باشد، تنها در چند برنامه تلویزیونی درباره افکار علی صفایی صحبت‌هایی شده و کتاب‌هایش هم بعد از وفاتش بارها چاپ شده است. تعلق خاطری که به سلوک و اخلاق این استاد داشتم باعث شد تصمیم بگیرم مستندی درباره‌ او بسازم.

نعمت‌اللهی درباره تحقیق و پژوهش درباره این روحانی بیان کرد: سال گذشته تحقیق و پژوهش درباره استاد صفایی حائری را شروع کردیم و سپس با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وارد مذاکره شدیم. «عین‌.صاد» یک مستند گفتگومحور است و در آن با شخصیت‌های مختلف هنری، فرهنگی و سیاسی از جناح‌های مختلف گفتگو کرده‌ایم. این گفتگوها نشان‌دهنده طیف مریدان آیت‌الله علی صفایی حائری است. در بخشی از فیلم از آرشیوهای موجود استفاده کرده‌ایم و تصمیم داریم بخش‌هایی از آن را بازسازی کنیم.

کارگردان مستند «مهدی عراقی را بکش» اظهار کرد: در این مستند با اعضای خانواده، دوستان، شاگردان و منتقدان او از جمله محمدمهدی عسگرپور، منوچهر محمدی، نادر طالب زاده، بیژن بیرنگ، صادق کرمیار، علیرضا داوودنژاد، عبدالمجید معادی‌خواه و گفتگو کرده‌ایم.

نعمت‌اللهی ابراز امیدواری کرد که فیلم برای ارایه به هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» آماده شود و گفت: بخش زیادی از تولید فیلم به پایان رسیده است و درحال تدارک تدوین آن هستیم.

مستند «عین‌.صاد» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. عوامل این مستند عبارتند از تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر: عبدالرضا نعمت‌اللهی، پژوهش: مهدی نوری، تصویربردار: بهادر خردمندکیا، بهنام احمدخانی، احمد خلیل‌اول، موسیقی: هدایت احمدزاده.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است