گالری‌گردی در یک آخر هفته تابستانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴

گالری‌گردی در یک آخر هفته تابستانی

جمعه 25 تیر ماه چند نمایشگاه نقاشی، چیدمان و مجسمه‌سازی افتتاح می‌شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می توان از آنها بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، به معرفی چند نمایشگاهی که امروز جمعه ۲۵ تیر ماه افتتاح می‌شوند، می‌پردازیم.

«تنیده» عنوان نمایشگاه انفرادی شبنم جهانشاهی است که از جمعه ۲۵ تیر تا دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در گالری باوان برپا است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «جهانشاهی در مجموعه‌ «تنیده» از ارتباطات و اتفاقات کوچک روزمره الهام گرفته و با ابزار مداد پرتره‌نگاری‌هایش را خلق کرده است.

پرتره‌های جهانشاهی اساسا از دو بخش درونی و بیرونی الهام گرفته شده، در برخی آثار هنرمند به ترسیم کردن ماسکی از چهره‌ خودش دست زده است و در آثاری به واسطه‌ نخ و دوختن بر پارچه و به تصویر کشیدن طره‌های مو به نمایش وجوه درونی‌تر خودش پرداخته است. بخشی دیگر پرتره‌هایی از افرادی‌اند که هنرمند نگاهی از بیرون به آن‌ها داشته و در پی کندوکاو و جستجوی درونیات آن‌ها است.

آثار دیگر نمایشگاه را چیدمان‌هایی از اشیا حاضر و آماده شکل داده‌اند، جهانشاهی این اشیا را از زمینه اصلی‌شان جدا کرده و بیانی استعاری به آن‌ها الصاق می‌کند. او با انتقال فضایی زجردهنده و توامان با آسودگی در پی شکل‌دادن گفتگو با مخاطبانش است.»

این نمایشگاه همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باوان واقع در تهران، خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ میزبان علاقمندان است. همچنین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی و چیدمان «تنیده» روز جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری برقرار است.

نمایشگاه انفرادی فران فریدونی به نام «کرانه‌های حضور دیگری» از جمعه ۲۵ تیر تا جمعه ۱۵ مرداد همه روزه بجز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ در گالری شیدایی به نشانی تهران، میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبروی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد۱ در معرض تماشا است.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم: «آنچه در فاصله میان تولد و مرگ رخ می‌دهد، برای خود و دیگری حیاتی سرشار از ناپایداری، تغییر و احتمال است. این تفاوت و تغییرهای پی‌درپیِ زایش و مرگ بر اساس ریتم‌هایی که بر جهان ما حاکم است همگون و سازگار می‌شود.»

از دیگر نمایشگاه‌هایی که می‌شود در این تعطیلات آخر هفته تابستانی به آ‌ن مراجعه کرد، نمایشگاه مجسمه‌های مریم بهروزی‌نیا است که با کیوریتوری مهسا کریمی‌زاده و با عنوان «سلب» تا جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ در استودیوی این هنرمند برپا است.

علاقمندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند به آدرس تهران، میدان شیخ بهایی، کوچه دانشگاه الزهرا، کوچه کارخانه، پلاک ۱ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ مراجعه کنند.

نمایشگاه انفرادی نقاشی «در برابر فراموشی» از نگار اورنگ تا سه‌شنبه پنجم مرداد در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپا است.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «گالری اُ نخستین نمایش خود از آثار نقاشی نگار اورنگ (م. ۱۳۶۲ تهران) را با عنوان «در برابر فراموشی» برگزار می‌کند.

نگار اورنگ با علاقه‌ طولانی خود به مدیوم عکس، در این مجموعه عموما عکس‌های سیاه و سفید را پایه‌ای برای نقاشی‌های خود قرار داده است.

هنرمند با تمرکز بر نورها و سایه‌ها درعکس‌ها، تصاویری را انتخاب کرده که هرکدام لحظه‌ای را شکار کرده‌اند؛ یک «آن» به بیانی دیگر، ناخودآگاه هنرمند به دنبال «زندگی» جاری در هر یک از این عکس‌ها بوده است.

هنرمند مانند یک بازی ذهنی در طول سه سال کار بر روی این مجموعه، بر روی چگونگی بازنمایی هر یک از این تصاویر در نقاشی‌های خود تصمیم گرفته است. او با فاصله گرفتن از ارجاعات نوستالژیک و با قرار دادن خود در موقعیت‌های مختلف، روندی که همیشه در حرفه‌ی هنری خود انجام داده است، به دنبال یافتن بهترین راه برای بازگویی داستان یا بخشی از داستانی است که به شخصیت‌ها زندگی دوباره ببخشد.»

نمایشگاه انفرادی نقاشی شیوا بابایی با عنوان «برای همه‌ آن‌ها که نیستند» نیز تا سه‌شنبه ۵ مرداد ماه در گالری اُ (طبقه دوم) به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم برپا است. این نمایشگاه همه روزه بجز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ میزبان علاقمندان به این آثار خواهد بود.

 

همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی یاسمین صالحی با نام «دوست عزیز حواست کجاست؟» تا جمعه ۱۵ مرداد در گالری سو (طبقه دوم) واقع در تهران، خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسى، شماره ۳۰ در معرض تماشا قرار دارد.

 

و اما «کاملا شخصی برای عموم» نمایشگاه انفرادی سارا رنجکشان است که تا جمعه ۱۵ مرداد در گالری سو ادامه دارد. علاقمندان می‌توانند همه روزه بجز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ برای بازدید از این نمایشگاه به تهران، خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500