هفت کتاب اسماعیل فصیح صوتی شد/ از صدای پاکدل تا فتوحی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۶

هفت کتاب اسماعیل فصیح صوتی شد/ از صدای پاکدل تا فتوحی

«باده کهن»، «زمستان 62»، «شراب خام» و... از جمله آثار اسماعیل فصیح هستند که در موسسه نوین کتاب گویا با صدای گویندگان مختلف نسخه صوتی آن‌ها تولید شده‌ است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه نوین کتاب گویا، آثار متعددی از اسماعیل فصیح، نویسنده و مترجم، در نوین کتاب گویا با صدای گویندگان معتبر در قالب کتاب صوتی منتشر شده است.

اسماعیل فصیح که دوم اسفند ۱۳۱۳ در محله درخونگاه به دنیا آمد، شاهد اتفاقات مهم اجتماعی بوده است؛ از حوادث دهه ۳۰ و ۴۰ گرفته تا حمله متفقین به ایران در جنگ جهانی دوم و حتی جنگ ایران و عراق. تجربه حضور در کشورهای مختلف از جمله پاریس، سانفرانسیسکو، واشنگتن و… موجب شد تا او بتواند رمان‌های متفاوتی بنویسد.

موسسه نوین کتاب گویا رمان‌های این نویسنده را با صدای گویندگان و صداپیشگان در قالب کتاب صوتی منتشر کرده است. برای نمونه، محمد عمرانی کتاب‌های «باده کهن» در ۴۵۵ دقیقه و «تراژدی کمدی پارس» در ۹۴۲ دقیقه را خوانده است. فصیح در این دو رمان به موضوع عشق می‌پردازد.

رمان «زمستان ۶۲» با صدای محسن بوالحسنی، گوینده، شاعر و روزنامه‌نگار منتشر شده که یکی از ویژگی‌های مهم آن، تسلط بوالحسنی بر منطقه‌ای است که اتفاقات «زمستان ۶۲» در آن رخ داده. بوالحسنی همچنین رمان «شراب خام» را که اولین رمان فصیح بوده و در سال ۱۳۴۷ و زیر نظر نجف دریابندری با ویراستاری بهمن فرسی به چاپ رسیده، خوانده است.

علی عسکری، از گویندگان رادیو و صداپیشه و بازیگر، نیز رمان «تلخ کام» را در ۲۲۶ دقیقه خوانده است.

یکی از مهم‌ترین ترجمه‌های اسماعیل فصیح کتاب «بازی‌ها» نوشته اریک برن، درباره «والد»، «کودک» و «بالغ» و نوع ارتباط ما با خود و دیگری بر اساس این الگو است. این کتاب با صدای میلاد فتوحی و در ۸ ساعت تولید و منتشر شده است. با شنیدن این اثر مخاطب می‌تواند با بحث تحلیل رفتار متقابل کاملا آشنا شود.

رمان «ثریا در اغما» نخستین بار در سال ۱۳۶۲ منتشر شد که توجه بسیاری از منتقدان را در داخل و خارج از کشور جلب کرد و در همان سال نخست انتشار به زبان انگلیسی نیز ترجمه شد. این اثر نیز با صدای حسین پاکدل در ۱۲ ساعت و ۲۰ دقیقه در قالب کتاب صوتی درآمده است.

اسماعیل فصیح ۲۵ تیر ۱۳۸۸ پس از بیماری طولانی در تهران چشم از جهان فروبست.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است