۹ اثر تولیدی صداو سیمای مراکز در جمع ۱۶ نماینده ایران در ABU | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴

۹ اثر تولیدی صداو سیمای مراکز در جمع ۱۶ نماینده ایران در ABU

9 اثر از تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مراکز در جمع 16 نماینده ایران در جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU قرار دارند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، امسال ۱۶ اثر از تولیدات رسانه ملی در جشنواره معتبر ABU (اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه) شرکت می‌کنند.

از بین آثار ارسالی از معاونت‌های برنامه‌ساز، با تمرکز بر تولیدات استان‌ها ۱۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

کمیته داوری این دوره در امور بین‌الملل سازمان در اسفند سال ۹۹ آغاز به کار کرد که بعد از فراخوان و دریافت برنامه‌ها، ۵۰۰ اثر داوری شدند و در نهایت ۱۶ اثر به ABU ارسال شدند.

به این ترتیب و از تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما، در بخش ورزشی مستند «من شاهو» از مهاباد، گزارشی از مرکز فارس و در بخش سرگرمی مسابقه آشپزی «خوش خورانه» مرکز یزد، در جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه شرکت دارند.
در بخش مستند رادیویی برنامه‌ای از مرکز مازندران، در بخش چشم‌انداز امسال با موضوع «امید و زندگی»، برنامه‌ای از مرکز ایلام، در بخش گزارش خبری گزارشی از مرکز خوزستان، در بخش مستند نمایشی برنامه‌ای از مرکز گلستان، در بخش نمایش کوتاه برنامه‌ای از مرکز قزوین و در بخش نمایش بلند نمایشی از مرکز گیلان برای ارسال به ABU برگزیده شده‌اند.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با ۲۷۶ عضو از ۷۶ کشور در چهار قاره و بیش از ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود.

آغاز فعالیت این اتحادیه از سال ۱۹۶۴ و با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضا و در راستای تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است