مهم‌ترین هدف مرکز گسترش ارتقای سطح مستندسازی در استان‌ها است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۹
محمد حمیدی مقدم:

مهم‌ترین هدف مرکز گسترش ارتقای سطح مستندسازی در استان‌ها است

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد مرکز گسترش با حمایت از سینماگران استانی به دنبال ارتقای سطح مستندسازی در مناطق مختلف است.

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در نشستی که به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی با حضور مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار شد، محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: از سال ۹۸ در مرکز به این نتیجه رسیدیم که ساز و کارها در زمینه حمایت از تولیدات مشترک استانی نیاز به تغییر دارد. در شکلی که طراحی کرده و به آن رسیده‌ایم فضایی فراهم شده که مستندسازان هر استان با طرح‌های مربوط به منطقه خود، بتوانند با مرکز، تولید مشترک داشته باشند. بنابراین نقش اداره کل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان در معرفی مستندسازان و ارتباط آن‌ها با مرکز پررنگ تر شده است.

او ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های تازه، ۱۸۰ طرح از اداره کل‌ها به مرکز رسید و از بین آن‌ها ۴۵ طرح در شورا بررسی و تصویب شد. هدف از این طرح، همگرایی بیشتر و رفع موانع تولید بین مرکز و استان‌ها است. ما اهمیت خاصی برای استان‌ها، جوانان و مستندسازان فعال در مراکز قائل هستیم و امیدواریم بتوانیم با حمایت از آن‌ها در تولید و عرضه آثارشان، استعدادهای تازه‌ای را به سینمای مستند معرفی کنیم.

مدیر عامل مرکز گسترش درباره تاثیر فعالیت مستندسازان گفت: فیلمسازان بومی هر استان، می توانند با نگاه خود درباره مسائل، آداب، رسوم و اقلیم خود فیلم بسازند و این، چشم اندازی زیبا از ایران امروز برابر چشمان مخاطبان سینمای مستند قرار می‌دهد.

محمد حمیدی مقدم افزود: عدالت تولید و عدالت نمایشی از اولویت‌ها و دغدغه‌های ماست. همان طور که اصرار داریم تقسیم منابع عادلانه صورت بگیرد و تولید در سراسر ایران رونق داشته باشد، اصرار داریم که نمایش و عرضه نیز متحول شده و در آن شرایطی برابر برای همه فیلمسازان سینمای مستند فراهم شود. برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» به صورت آنلاین، تجربه‌ای موفق در ایجاد فضای مشترک برای فیلمسازان تهران و سینماگران استانی در یک بازه زمانی بود. امسال و در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» می‌کوشیم با برگزاری فیزیکی و آنلاین در کنار هم، این تجربه را بسط دهیم.

حمیدی مقدم درباره اهداف مهم مرکز گسترش توضیح داد: تمرکززدایی از پایتخت و توجه به مطالبات هنرمندان استانی از اهداف و برنامه‌های مرکز گسترش است. تاسیس خانه‌های مستند یکی از این برنامه‌هاست که اجرایی شده است. خانه‌‌های مستند می‌تواند نقطه تبلور یک حرکت فرهنگی برای ارتقا دانش سینمای مستند در استان‌ها باشد و بخشی از نیاز دوستداران سینمای مستند را تامین کند.

در این نشست علاوه بر مدیران کل ارشاد استان‌ها،  حامد شکیبانیا معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عباس اسدالهی معاون اداری، مالی و حقوقی، مجید رحیمی مدیر تحقیقات و پژوهش، هومن مرادی کرمانی و حمید عاشقعلی کارشناسان مرکز حضور داشتند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است