فریاد دادخواهی‌مان را به گوش کدام نهاد برسانیم؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۲۲
گلایه یک هنرمند تئاتر از مدیرکل هنرهای نمایشی؛

فریاد دادخواهی‌مان را به گوش کدام نهاد برسانیم؟

آرمان شیرالی‌نژاد نویسنده و کارگردان تئاتر در یادداشتی انتقاد خود را نسبت به شیوه عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی در دوران پاندمی کرونا برای بهبود وضعیت هنرمندان تئاتر بیان کرده است.

به گزارش خبرگزاری صبا، آرمان شیرالی‌نژاد نویسنده و کارگردان تئاتر در یادداشتی به انتقاد از عملکرد رئیس مرکز هنرهای نمایشی پرداخته و در این یادداشت اعتراض خود را نسبت به بی‌توجهی مسئولان به وضعیت تئاتر و هنرمندان این هنر در این روزهای پاندمی کرونا بیان کرده است.

متن این یادداشت که در اختیار خبرگزاری صبا قرار گرفته، بدین شرح است:

«من بر خلاف دیگر همکارانم به شما حق می‌دهم! جناب آشنا رئیس محترم مرکز هنرهای نمایشی، وقتی وزیر محترم ارشاد که متولی فرهنگ و هنر است با مشکلات هنرمندان بیگانه هستند، از مرکز هنرهای نمایشی چه انتظار داشته باشیم!

پیش تر می‌اندیشیدم برای روشن نگه داشتن سو سوی کم فروغ تئاتر باید با جان و مالِ خود قمار کنیم، حالا بگویید چکار کنیم؟ حالا که به مرگ گرفتندمان تا به تب راضی شویم، حالا چکار کنیم؟

به کدامین گناه سزاوار همچین ظلمی می‌دانیدمان!؟ فریاد دادخواهی‌مان را به گوش کدام نهاد برسانیم؟

متولیان فرهنگ و هنر منتظر چه فاجعه بزرگ‌تری از این آوارِ ریخته بر فرق هنرمندانند تا فکری بی‌اندیشند؟ هنرمندانی که در این اوضاع تاسف برانگیز اقتصادی دیگر نایی برای بقا ندارند با کدام انگیزه به خلق یک اثر فکر کنند؟ ناکارآمدی شما باعث شده هنرمندان در ابتدایی‌ترین نیازهای انسانی خود وا بمانند، دَم از کدام اندیشه و برنامه‌ریزی می‌زنید؟

بهتر نبود بودجه جشنواره‌ها را به تناسب بین همه هنرمندانِ اقصی نقاط تقسیم می‌کردید؟ بهتر نبود برای این همه بی‌برنامگی حداقل عذرخواهی می‌کردید؟بهتر نبود لااقل به همان هنرمندانی که هم‌سو با اندیشه‌های خود می‌دانستید، یک تماس بگیرید از احوالشان باخبر شوید؟

چند هنرمند دیگر باید دارفانی را وداع بگویند؟ چند سالن خصوصی دیگر باید تعطیل شود؟ چند دانشجوی دیگر باید مایوس به شهرستان برگردد؟ چند استاد دیگر باید به سراغ کار دیگری برود تا متوجه وخامت حال هنر شوید…؟»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است