«چرخ خیاطی» آماده نمایش شد/ انیمیشنی برگرفته از یک زندگی واقعی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۵

«چرخ خیاطی» آماده نمایش شد/ انیمیشنی برگرفته از یک زندگی واقعی

انیمیشن «چرخ خیاطی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی نجمه هاشم‌الحسینی آماده نمایش شد.

به گزارش صبا به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن هشت دقیقه‌ای «چرخ خیاطی» برگرفته از یک زندگی واقعی است.

نجمه هاشم‌الحسینی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده اثر در این انیمیشن داستان زنی را روایت می‌کند که باید از راه خیاطی کسب درآمد کند و دختر کوچکش در کنار او و در کارگاه خیاطی بازیگوشی می‌کند. چرخ خیاطی خراب است و دختر بچه‌ می‌خواهد مشکل را حل کند…

هاشم‌الحسینی درباره این انیمیشن که آماده نمایش است، توضیح داد: «چرخ خیاطی» فاقد دیالوگ است و صدا و موسیقی نقش زیادی در فضاسازی فیلم دارد.

او خاطرنشان کرد: قبل از آنکه به موضوع فیلم فکر کنم و دلیلی برای انتخاب موضوع آن داشته باشم، داستان در ذهنم شکل گرفته بود. البته در شکل‌گیری این داستان، خاطرات و شناخت من از مادر و دختر تاثیر‌گذار بود به گونه‌ای که نمی‌توانستم از ساخت این داستان در قالب فیلم انیمیشن صرف‌نظر کنم.

عوامل تولید «چرخ خیاطی» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: نجمه هاشم‌الحسینی، صداگذار: زهره علی اکبری، موسیقی: محمد برزیده، آیدین انزابی‌پور، تدوینگر: مریم شیخی، انیماتور: لاله ضیایی، زهرا جعفرزاده، بهاره جابری، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است