انتقاد شان پن از ترامپ و سیاست‌ او در قبال کرونا/ جو بایدن تحسین شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۹
در نشست فیلم «روز پرچم» در کن مطرح شد؛

انتقاد شان پن از ترامپ و سیاست‌ او در قبال کرونا/ جو بایدن تحسین شد

شان پن در نشست رسانه ای فیلم «روز پرچم» در فستیوال کن از سیاست دولت ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ددلاین‌، شان پن کارگردان و بازیگر فیلم «روز پرچم» در کنفرانس مطبوعاتی این فیلم در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن، عملکرد دولت ترامپ در همه‌گیری ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار داد و برنامه او را یک حرکت ناقص توصیف کرد.

پن که موسس یک سازمان اجتماعی با نام اختصاری CORE است و با گروه‌های اجتماعی دیگر و همینطور دولت‌های محلی برای انجام بیش از یک میلیون آزمایش کووید ۱۹ همکاری کرده است، گفت: در جریان همه‌گیری کرونا در دولت ترامپ، ما نه تنها به عنوان یک کشور، بلکه به عنوان یک جهان سرخورده شدیم.

او عملکرد جو بایدن و کار گروهی تیم او را تحسین کرد.

بقیه کنفرانس مطبوعاتی به بحث درباره فیلم «روز پرچم» گذشت.

اگرچه او در این نقشی که در فیلم داشته بسیار عالی عمل کرده اما گفت که در ابتدا فقط قصد کارگردانی این فیلم را داشته است. این ستاره هالیوود گفت: بازیگری و کارگردانی همزمان برای من جذاب نیست. با گذشت زمان یک نکته ضروری برای تصمیم گیری درباره اینکه چه کسی قرار است این نقش را بازی کند، مطرح شد و من به یاد می‌آورم که تلاش‌های زیادی برای بازی نکردن آن انجام دادم.

دیلن پن، دختر شان پن هم در این فیلم بازی می‌کند.

داستان «روز پرچم» اقتباسی از کتاب خاطرات نوشته جنیفر ووگل به اسم «داستان واقعی زندگی تقلبی پدر من» است که داستان رابطه سخت و پیچیده نویسنده با پدرش که کلاهبردار بوده را روایت می‌کند. پدر نویسنده که جان ووگل نام دارد خلافکار بوده است و کارهایی مانند سوزاندن ساختمان‌ها، دزدی از بانک و حتی جعل بیست میلیون دلار پول انجام داده است. با این همه او پدری مهربان و دلسوز است و از دخترش مراقبت می‌کند و همین مساله رابطه بین آن دو را پیچیده‌تر می‌کرد. دختر در تلاش است تا زخم های گذشته خود را التیام بخشد و با گذشته پدرش کنار بیاید.

فیلم «روز پرچم» در بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن حضور دارد.

زهرا غفوری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است