سرنوشت اکران «لاک‌پشت و حلزون» چه شد/ آمادگی برای حضور در جشنواره‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵
رضا حماسی در گفتگو با صبا:

سرنوشت اکران «لاک‌پشت و حلزون» چه شد/ آمادگی برای حضور در جشنواره‌ها

رضا حماسی از آماده‌سازی فیلم «لاک‌پشت و حلزون» برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد.

رضا حماسی کارگردان فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» به تهیه‌کنندگی مشترک هوشنگ نورالهی و رضا حماسی و نوشته محسن رضایی که پیش‌تولید آن از شهریورماه سال گذشته آغاز شده بود در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره وضعیت فعلی فیلم گفت: مراحل فنی فیلم تقریبا به پایان رسیده است و مشغول آماده کردن فیلم برای حضور در جشنواره‌های مختلف خارجی هستیم.

او درباره نمایش این فیلم بیان کرد: فعلا به دلیل وجود شرایط کرونایی در جهان تصمیم به پخش جشنواره‌ای «لاک‌پشت و حلزون» داریم و امیدواریم که اتفاقات خوبی برای آن رقم بخورد تا بعد از آن برای نمایش فیلم تصمیم بگیریم، البته فکر می‌کنم این اتفاق اواخر امسال یا اوایل سال آینده رقم بخورد. باید بگویم اگر شرایط کرونا بهتر شود، در نظر دارم اکران خصوصی‌ای برای فیلم داشته باشیم.

این کارگردان که در فیلم «لاک‌پشت و حلزون» بازیگر کودک جدید یعنی البرز کروبه را به دنیای سینما معرفی کرده است، درباره کار با این کودک اظهار کرد: به نظر من اتفاق درخشانی برای فیلم بود، من خیلی از این اتفاق راضی هستم. به نظر من اگر البرز کروبه تصمیم به ادامه کار در سینما و بازیگری بگیرد آینده درخشانی خواهد داشت. نقش او در «لاک‌پشت و حلزون» هم متفاوت و هم سخت بود ولی از پس آن برآمد و جزو اتفاقات خوب فیلم بود.

حماسی درباره آهنگسازی فیلم خود عنوان کرد: آهنگسازی «لاک‌پشت و حلزون» توسط گروه هاگ (امیرحسین رضایی) انجام شد که به نظر من اتفاق خوبی‌ برای فیلم بود. امیرحسین قاسمی نیز صداگذاری فیلم را برعهده داشته، امین انتشاری جلوه های ویژه و علیرضا مجیری اصلاح رنگ فیلم را انجام داده‌اند.

تهیه‌کننده فیلم خاطرنشان کرد: درحال حاضر مراحل تبلیغاتی و گرافیکی فیلم توسط مهدی فاطمی انجام می‌شود و نسخه نزدیک به پایان فیلم را در اختیار داریم. فکر می‌کنم نسخه نهایی آن تا یک هفته دیگر به پایان برسد.

به گفته وی، پخش بین‌الملل فیلم نیز برعهده علی غیاسوند است.

این کارگردان در پایان درباره پروژه‌های آینده خود تاکید کرد: فعلا ترجیح می‌دهم که به کار دیگری فکر نکنم و تمرکزم بر «لاک‌پشت و حلزون» باشد زیرا به نظر من اتفاقات بعد از ساخت فیلم مهم‌تر است. باید بگویم این فیلم کاملا در مجموعه من تولید شده است و همه فشارهای کاری آن چه تولید و پس تولید روی دوش خودم بوده است پس ترجیح می‌دهم که اتفاقات خوبی برای فیلم بیفتد و تمرکزم بر ماجراهای بعد از آن باشد.

علی مصفا، لیلا زارع، سام نوری، مهران نائل و البرز کروبه بازیگر کودک، گروه بازیگران اصلی این پروژه و پانته‌آ مهدی‌نیا، محمد نریمانی، حمید خردمندی، زهره حجازی و علی رستگاری دیگر بازیگران فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» هستند.

در خلاصه داستان «لاک‌پشت و حلزون» آمده است: «پدرام ۱۰ ساله با مادرش افسانه زندگی می‌کند و مشکلات زیادی با او دارد. افسانه قصد ازدواج دارد ولی با مخالفت پدرام روبه‌روست و دلیل مشکلات پدرام را همین مساله می‌داند. پدرام با جوان عجیب و غریبی آشنا می‌شود و یک رابطه دوستی پنهانی بین آن‌ها شکل می‌گیرد…»

عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، مدیر صدابرداری: رشید دانشمند، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: لیلا تاج دینی، طراح گریم: لیلا سانی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریز: فواد چاومه، دستیار اول کارگردان: مجید عبدی، منشی صحنه:انیتا فیروزبخت و رویا بابابیگی، مدیر تولید: جواد راهزانی، مجری طرح: حسین بشگرد و علی مردانه، سرمایه‌گذاران: گروه سینمایی اپیک و مریم طالبی، عکاس: علی بیات، هوتن کروبه. مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی نیا.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است