مستند «بازگشت نازی» به اکران آنلاین رسید/ ظهور مجدد جریان راست افراطی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۶

مستند «بازگشت نازی» به اکران آنلاین رسید/ ظهور مجدد جریان راست افراطی

مستند 2 قسمتی «بازگشت نازی» به کارگردانی مجید عزیزی در پلفترم‌ هاشور عرضه اینترنتی شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی خانه مستند، مستند ۲ قسمتی «بازگشت نازی» به کارگردانی مجید عزیزی با محوریت ظهور مجدد جریان راست افراطی و ریشه‌یابی چگونگی رشد مهاجرستیزی و ملی‌گرایی در اروپا در پلفترم‌های نمایش خانگی عرضه اینترنتی شد.

مستند «بازگشت نازی» با پشتوانه گفتگوی مستقیم با پژوهشگران علوم سیاسی و ژئوپلیتیک، سیاستمداران و جامعه‌شناسان سیاسی اروپا مانند ولفگانگ اشتریک، نونا مایر و الکساندر دوگین و … طی ۲ سال گردآوری شده و درتلاش است تا به این پرسش‌ها پاسخ دهد که معنای اصطلاح راست افراطی که امروزه در اخبار و رسانه‌ها زیاد میشنویم چیست؟ و قدرت گرفتن راست‌های افراطی در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا چه تاثیری بر کشورهای جهان از جمله ایران دارد.

مستند «بازگشت نازی» در هفت کشور اروپایی تصویربرداری شده بخش نخست آن به تاریخچه شکل‌گیری اتحادیه اروپا و همگرایی اروپایی و فراز و فرودهای آن می‌پردازد و بخش دوم آن رشد پدیده راست افراطی، نئونازی‌ها، نژادپرستی، مهاجرستیزی و  قدرت گرفتن احزاب ناسیونالیست افراطی در کشورهای اروپایی شده را از جنگ جهانی دوم به این سو مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است.

چرا امروزه راست گرایان افراطی مانند گذشته یهودستیز نیستند و در عوض اسلام ستیز شده‌اند؟، با رشد نژادپرستی چه بر سر مهاجران ساکن اروپا می‌آید؟ چرا راست‌گرایان افراطی با اتحادیه اروپا مخالفند و می‌خواهند کشور خود را از آن خارج کنند؟ و آیا ظهور راست افراطی به معنای بازگشت مجدد نازی‌ها و هواداران فاشیسم در اروپاست؟ از دیگر گزاره‌هایی هستند که «بازگشت نازی» در گفتگو با کارشناسان مختلف و حضور در محل اتحادیه اروپا به دنبال پاسخ آن‌ها بوده است و مخاطبان با مراجعه به سایت هاشور می‌توانند این مستند را تماشا کنند.

سید نادر نوربخش پژوهشگر و محقق و مجید عزیزی تهیه کننده و کارگردان مستند «بازگشت نازی» هستند که تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است