تئاتر دیگر چراغی برای روشن نگه داشتن ندارد!

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، ناصر ارباب کارشناس کارگردانی تئاتر، مدیر‌ روابط‌عمومی و مشاور امور رسانه در یادداشتی به وضعیت تئاتر ایران و هنرمندان با وجود محدودیت‌های بیماری کرونا و نبود حمایت متولیان اشاره کرد.

در متن این یادداشت می‌خوانیم: «تئاتر حرفه‌ای تا پیش از کرونا جزو هنرهای مهجور بود و با تنفس مصنوعی زنده مانده بود اما الان پس از یک سال و اندی از حضور کرونا دیگر چراغی برای روشن نگه داشتن ندارد. انگار دست مدیران فرهنگی هم به جایی نمی‌رسد و یا اگر هم می‌رسد ما بازخورد مثبتی نمی‌بینیم، علی‌ایهاالحال چشم امیدمان به وزیر و وکیل و مسئولان جدید است.

یک سال و نیم است همه‌مان بیکار شده‌ایم. یکسال و نیم است که بهترین‌هایمان یا کار نمی‌کنند و معترضند، آنانی که اندوخته‌ای داشته‌اند خانه‌نشین شده‌اند و آنان که اندوخته نداشته‌اند جویا و یا مشغول شغل دیگرند!

آفرین بر مسئولان حاضر! چه خوب توانستید هنرمندان خود را سرکوب کنید؛ هنرمندان نویسنده را با گران کردن و آزاد‌سازی قیمت کاغذ و هنرمندان تئاتر و سینما را با نبود حمایت.

با هرکدام از دوستان که پای صحبت می‌نشینم یا جویای کار غیرتئاتری‌اند یا تماشای تلویزیون خاموش در بی‌برقی را مفید‌تر از کار تئاتر در این وضعیت می‌دانند. همه در این وضعیت بی‌اعتماد شده‌اند و هیچ ارگان حمایت کننده‌ای هم نیست.

ما باید از کار کردن گروهی در این وضعیت بترسیم، از اینکه مخاطب حمایتمان کند و با اعتماد به تماشای نمایش ما بیاید یا خیر بترسیم، از اینکه وسط اجراها نا‌آگاه یک الی 2 هفته اجرایمان تعطیل شود بترسیم و…

امیدوارم مسئولان جدید، مسئولان اجرایی تئاتر باشند تا از درددل ما آگاه باشند و واقعا کار مفیدی برای خانواده تئاتر در این وضعیت انجام دهند. به امید روزهای خوب تئاتر.»

انتهای پیام/