تجلیل از نویسندگان بومی استان‌ها در ویژه‌برنامه «از تبار قلم» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۷

تجلیل از نویسندگان بومی استان‌ها در ویژه‌برنامه «از تبار قلم»

آیین تجلیل از نویسندگان بومی و معرفی آثار آنها در قالب ویژه‌برنامه «از تبار قلم» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با توجه به رویکرد نهاد در ارج نهادن به منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان آن، همزمان با ایام شکل‌گیری محافل ادبی نهاد و گروه‌های موضوعی در یک سال گذشته و همچنین مناسبت‌های پیش‌رو از جمله روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه تجلیل و قدردانی تعدادی از فرهنگ‌مداران این حوزه در استان‌های مختلف با عنوان «از تبار قلم» برگزار می‌شود.

از جمله معیارهای انتخاب نویسندگان در این ویژه‌برنامه، دارا بودن شاخص‌هایی چون تعداد تالیفات ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه موضوعی، دارا بودن ویژگی‌های برتر آثار منتشره از نویسندگان در ۵ سال گذشته، استقبال عمومی از تالیفات نویسنده و همچنین داشتن تناسب و ویژگی‌های لازم برای خرید و ارائه آثار در کتابخانه‌های عمومی استان است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده در اجرای ویژه‌برنامه «از تبار قلم»، روزانه چهار استان اقدام به برگزاری مراسم مجازی تجلیل خواهند کرد که اولین مراسم روز شنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۱۰:۳۰ با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شورای ادبی نهاد و اهالی قلم به میزبانی استان تهران و مشارکت استان‌های البرز و کردستان برگزار می‌شود.

پس از برگزاری مراسم آغازین، روز یکشنبه ۲۰ تیر استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و قزوین؛ روز دوشنبه ۲۱ تیر استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان؛ روز سه‌شنبه ۲۲ تیر استان‌های همدان، مرکزی، اصفهان و قم؛ روز چهارشنبه ۲۳ تیر استان‌های خوزستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام میزبان برگزاری ویژه‌برنامه «از تبار قلم» خواهند بود.

همچنین در دومین هفته از برگزاری این ویژه‌برنامه نیز استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری در روز شنبه ۲۶ تیر، استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان روز یکشنبه ۲۷ تیر و در نهایت استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان در روز دوشنبه ۲۸ تیر میزبان برگزاری مراسم تجلیل از نویسندگان برتر استان خود خواهند بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یادشده ساعت ۱۰:۳۰ از طریق نشانی ‌https://www.skyroom.online/ch/nahaad/mahafel در این برنامه شرکت کنند.

این ویژه‌برنامه همچنین به صورت زنده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی (iranpl.ir)، آپارات (iranpl) و اینستاگرام (iranplir) نهاد پخش خواهد شد.
گفتنی است برگزاری ویژه‌برنامه «از تبار قلم» در ادامه رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توجه به اهمیت و ارج‌گذاری به نویسندگان و اهالی فرهیخته دانش و نخبگان کشور به عنوان یکی از شاخص‌های اقتدار فرهنگی برگزار می‌شود. رویکردی که پیش از این با برگزاری برنامه‌هایی چون «چهل قلم» و «راویان بالندگی» مورد توجه این نهاد بوده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000