ما را به سایت وزارت ارشاد ارجاع ندهید/ آمارهای کلی و مبهم به کار نمی‌آید | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۵
یک کارگردان تئاتر بار دیگر خواستار شد؛

ما را به سایت وزارت ارشاد ارجاع ندهید/ آمارهای کلی و مبهم به کار نمی‌آید

یک فعال حوزه تئاتر بار دیگر از اداره کل هنرهای نمایشی خواستار شفاف سازی بودجه شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، در پی انتشار پاسخ روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی به نامه سرگشاده آریان رضایی نویسنده و کارگردان تئاتر، وی بار دیگر در توضیحی که در اختیار صبا گذاشت پرسش هایی را مطرح کرد.

متن نامه وی بدین شرح است:

«جناب آقای قادر آشنا
مدیر کل هنرهای نمایشی
پاسخ شما را خواندم؛ با صراحت خدمت‌تان عرض می‌کنم: ما را احمق فرض نکنید!

نخست آن‌که به محض ورودتان به اداره‌کل هنرهای نمایشی آمارهایی کلی و مبهم از عمل‌کردِ مالی مدیرکل سابق را منتشر کردید. کار هر چند ناقص ولی خوبی بود. سپس شعار دادید که در پایان هر سال آمارهای عمل‌کردِ مالی دوره‌ی مدیریت خودتان را نیز در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهید. پس چرا چنین نشد؟

دوم آن‌که در نامه‌ی سرگشاده‌ای که برای‌تان نوشتم تاکید کردم منظور ما از شفاف‌سازی، آمارهای کلی و مبهمی که تاکنون در دولت تدبیر و امید منتشر کرده‌اید نیست که این‌ها به درد هیچ‌کس نمی‌خورند.

چرا در پاسخ خود باز هم اعلام کرده‌اید آمارها را (البته به‌صورت کلی) منتشر می‌کنید. دلیل پافشاری شما به فرار رو به جلو و مغالطه در زبان چیست؟

پیش‌نهاد می‌کنم به‌جای به‌کارگیری این عبارات به پرسش‌های ساده و روشنی که در نامه‌ی قبل و درباره‌ی عمل‌کرد مالی انجمن هنرهای نمایشی از شما پرسیده بودم پاسخ دهید. برای نمونه چرا اسناد مالی انجمن را (شامل مواردی که در نامه‌ی قبل یادآوری کرده بودم) به چند هنرمند معتمد و شناخته‌ شده نشان نمی‌دهید تا سوتفاهمی برای کسی به‌وجود نیاید؟

سوم آن‌که در روزهای اخیر چهره‎‌های تئاتری به عمل‌کرد شما در اداره‌کل هنرهای نمایشی معترض بودند هنرمندانی چون حسین کیانی، سجاد افشاریان، الهام پاوه‌نژاد، پانته‌آ پناهی‌ها، احسان کرمی، شاهین چگینی، شکرخداگودرزی و حتا مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه‌ی هنرمندان ایران و بسیاری از چهره‌های جوان تئاتری. چرا دربرابر همه‌ی این اعتراض‌ها سکوت می‌کنید؟ پاسخ قانع کننده‌ی شما به جامعه‌ی هنری ایران چیست؟

و در پایان از شما تقاضا می‌کنم ما را به سایت وزارت ارشاد ارجاع ندهید که هیچ دسته بندی منظمی در آن‌جا برای تفکیک شفاف‌سازی بودجه تئاتر با سایر رشته‌ها وجود ندارد و آمارهای موجود هم ناقص، کلی و مبهم هستند. از طرفی هم خبری که با عنوان حساب رسی قانونی انجمن هنرهای نمایشی در آن‌جا منتشر شده است شامل ریز هزینه‌ها و قراردادها نیست تنها ذکر شده که مورد تایید موسسه حساب رسی بوده است. که البته جا دارد درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد همین موسسه ها هم از هم‌کارانتان در معاونت امور هنری سوال پرسید.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است