جشنواره «کن» با «آنت» لئوس کاراکس کلید خورد/ تجلیل از جودی فاستر با نخل طلا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰

جشنواره «کن» با «آنت» لئوس کاراکس کلید خورد/ تجلیل از جودی فاستر با نخل طلا

جشنواره فیلم «کن» شب گذشته 6 جولای با نمایش فیلم «آنت» ساخته لئوس کاراکس و اهدای جایزه افتخاری به جودی فاستر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از ددلاین، شب گذشته ۶ جولای هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «کن» با نمایش فیلم «آنت» ساخته لئوس کاراکس با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

فیلم موزیکال «آنت» ساخته کاراکس داستان یک استندآپ کمدین موفق (آدام درایور) و همسر خواننده اش (ماریون کوتیار) است که زندگی پر زرق و برق شان با تولد دخترشان آنت، دچار چرخشی غیرمنتظره می شود.

پیتر بردشاو منتقد سرشناس گاردین در بخشی از مقاله خود درباره فیلم نوشت: فکر می کنم این فیلم به اندازه اثر قبلی کاراکس یعنی فیلم «موتورهای مقدس» خلاقانه و پیچیده نیست، ضمنا از بازی ماریون کوتیار تااندازه ای ناامید شدم اما آدام درایور در این فیلم یک شکوه اهریمنی دارد. بردشاو به فیلم «آنت» از ۵ ستاره امتیاز ۴ اعطا کرد.

کلایتون دیویس منتقد ورایتی نیز در بخشی از نقد بلند خود بر فیلم «آنت» از بازی درایور تجلیل کرد و از او به عنوان یکی از شانس های اسکار بازیگری یاد کرد به گفته این منتقد تنها مشکل درایور انتخاب کردن یکی از پروژه های مختلفش از جمله «خانه گوچی»، «آخرین دوئل» و همین «آنت» برای موفقیت در اسکار است.

در مراسم شب افتتاحیه جشنواره از جودی فاستر نیز با اهدای جایزه نخل طلای افتخاری تجلیل شد.

فاستر در بخشی از سخنرانی دریافت جایزه اش به تعطیلی یک ساله سینما در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در طی این یک سال دوباره فیلم های کوروساوا، اسکورسیزی،(اسپایک) لی و بونگ (جون هو) را کشف کرده ام، من معتقدم اگرچه سالن های سینما در این مدت بسته بودند با این حال سینما ادامه داشت و از خودش دفاع می کرد.

در مراسم شب افتتاحیه، بونگ جون هو برنده آخرین جایزه نخل طلایی که تاکنون اهدا شده است نیز به بالای سن آمد تا بین جشنواره ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ ارتباطی برقرار شود.

کارگردان فیلم «انگل» درباره این وقفه به وجود آمده بین دو دوره جشنواره نیز چنین اظهار نظر کرد: من با دیدن شما مخاطب ها تصور می کنم که هیچ وقفه ای رخ نداده است، شاید جشنواره تعطیل شده اما سینما هرگز متوقف نشده است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است