موزه هنرهای معاصر اصفهان تا اتمام عملیات بازسازی نمایشگاهی برگزار نمی‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۱
مهدی تمیزی در گفتگو با صبا:

موزه هنرهای معاصر اصفهان تا اتمام عملیات بازسازی نمایشگاهی برگزار نمی‌کند

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت که به دلیل عملیات مرمت و بازسازی این بنا، تا 6 ماه آینده در این مکان نمایشگاهی برگزار نمی‌شود.

مهدی تمیزی مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره پروژه مرمت و بازسازی این بنای تاریخی که از ۲۷ خرداد ماه شروع شده است، توضیح داد: هنوز در فاز اول مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر اصفهان هستیم. برنامه من این بود که در پایان این دوره چهار ساله مدیریت خود باتوجه به اینکه استحکام موزه که یک بنای تاریخی است بسیار ضعیف شده است، بودجه‌ای را مصوب کنم که تا پایان این دوره مرمت موزه صورت گیرد.

او ادامه داد: باوجود همه‌گیری ویروس کرونا و اینکه نمایشگاه‌ها و گالری‌ها مدام تعطیل می‌شدند، بهترین زمان برای بازسازی موزه هنرهای معاصر اصفهان فراهم شد.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره تامین بودجه این بهسازی بیان کرد: از طرف شهرداری اصفهان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این عملیات بازسازی درنظر گرفته شده است و موزه هنرهای معاصر اصفهات از ۲۷ خرداد ماه به مدت ۶ ماه در دست بهسازی قرار دارد.

او با اعلام تعطیلی موزه از برگزاری برنامه‌های کوچک در محیط‌های تخریب‌نشده خبر داد و گفت: موزه هنرهای معاصر اصفهان درحال حاضر تعطیل است اما برنامه‌های کوچکی را در فضاهایی که هنوز تخریب نشده‌اند برگزار کردیم از جمله رونمایی از کتاب «نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران» که به کوشش علیرضا ارواحی به بررسی آثار مفهومی مارکو گریگوریان و مرتضی ممیز پرداخه و به همت موزه منتشر شده است. این مراسم روز پنجشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار شد.

او افزود: با توجه به شرایط موجود برنامه برگزاری نمایشگاه نخواهیم داشت.

تمیزی در پایان درباره کتاب‌هایی که به همت موزه هنرهای معاصر اصفهان به چاپ رسیده‌اند، عنوان کرد: موزه هنرهای معاصر چاپ چند جلد کتاب را کلید زده بود که آن‌ها را تهیه و تدوین و منتشر کند. سه جلد از آن‌ها تاکنون منتشر شده است از جمله کتاب «مردی با دوربین عکاسی» که زندگینامه رضانور بختیار از نخستین عکاسان صنعتی در ایران است، کتاب «ما، مادر» که یک کتاب پژوهش‌محور درباره نقاشی کودکان است و همچنین کتاب «نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران» و امیدوارم کتاب «هنر معاصر اصفهان» تا چند روز آینده منتشر و رونمایی شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است