فستیوال «لومیر» از جین کمپیون تجلیل می‌کند/ فیلمسازی که هنوز در اوج است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۲

فستیوال «لومیر» از جین کمپیون تجلیل می‌کند/ فیلمسازی که هنوز در اوج است

جایزه افتخاری لومیر امسال به جین کمپیون کارگردان مطرح نیوزلندی برنده جایزه نخل طلای فستیوال «کن» اهدا می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از ورایتی، جین کمپیون کارگردان و فیلمنامه نویس نیوزلندی ماه اکتبر امسال جایزه افتخاری لومیر را از فستیوال لومیر دریافت می کند.

جین کمپیون که یکی از فیلمسازان محبوب جشنواره «کن» است، پیش بینی می شد امسال با فیلم «قدرت سگ» محصول نتفلیکس در بخش خارج از مسابقه فستیوال حاضر شود که این امر محقق نشد. چند سالی است که بین نتفلیکس و فستیوال «کن» در موضوع پخش فیلم ها چالشی درگرفته است. جشنواره «کن» حاضر نیست فیلمی را که در روی پرده اکران نمی شود، نمایش دهد.

جین کمپیون یک بار در سال ۱۹۸۲ با فیلم کوتاه «پوست کندن» و یک بار هم در سال ۱۹۹۳ با فیلم بلند «پیانو» برنده جایزه نخل طلای کن شده است. او اولین زن برنده نخل طلای کن و اولین فیلمساز زنی است که رییس هیات داوران این فستیوال شده است.

جین کمپیون امسال فیلم جدیدش را به جای «کن» احتمالا به جشنواره ونیز خواهد برد، حالا اما با اعلام اهدای جایزه افتخاری «لومیر» به نظر می رسد، تیری فرمو دبیر هنری جشنواره «کن» که از مدیران فستیوال لومیر نیز است خواهان بازگرداندن این استعداد به سمت جشنواره «کن» است.

در بیانیه فستیوال «لومیر» آمده است: جین کمپیون با «پیانو» به اوج و قله رسید و هنوز از آنجا پایین نیامده است.

کمپیون سیزدهمین دریافت کننده جایزه افتخاری لومیر است، هنرمندان نامداری چون فرانسیس فورد کوپولا، ژان پیر و لوک داردن، جین فوندا، میلوش فورمن و کلینت ایستوود پیش از این، جایزه افتخاری لومیر را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است