جشنواره «مستقل تجربه» کنسل شد/ به جوانانِ مستعد نه نمی‌گوییم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۱
گفتگوی مدیر داخلی خانه نمایش مهرگان با صبا:

جشنواره «مستقل تجربه» کنسل شد/ به جوانانِ مستعد نه نمی‌گوییم

کامبیز نیک‌آمیز با بیان اینکه یک ماه مانده به جشنواره «مستقل تجربه» متوجه بی‌تجربگی داوران این رویداد شدند، برگزاری آن را خطر احتمالی برای بدنام شدن خانه نمایش مهرگان دانست.  

کامبیز نیک‌آمیز دبیر جشنواره «مستقل تجربه» که قرار به برگزاری آن در خانه نمایش مهرگان بود، در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا با اعلام اینکه این جشنواره کنسل شده است، گفت: قرار بر این بود تا یک گروه جوان با حمایت مدیریت این مجموعه فرهنگی و هنری این جشنواره را برگزار کند؛ گروهی که شناخت ما از آن‌ها تنها مربوط به یک نمایشنامه خوانی با ایرادهایی در سال ۱۳۹۹ بود.

او ادامه داد: ایده این جوانان در کنار تجربه بنده با محوریت احترام به تئاتر اجرایی شد. پس از عقد قرارداد مشروط به نبود بار مالی برای خانه نمایش مهرگان و در اختیار گذاشتن یک ماه سالن در ساعت ۱۵، فراخوان این جشنواره منتشر شد و چندین جلسه نیز این گروه در خانه نمایش مهرگان با کارگردان نمایش‌های شرکت کننده داشتند که خانه نمایش مهرگان تمامی امکانات مورد نیاز آن‌ها را برایشان فراهم کرد.

مدیر داخلی خانه نمایش مهرگان با بیان اینکه قرار بر این بود تا این جشنواره نمایشنامه خوانی باشد، خاطرنشان کرد: تمامی دریافت مجوزها از اداره کل هنرهای نمایشی می‌بایست بر عهده این تیم باشد که متاسفانه هر بار عقب می‌افتاد و یک ماه مانده به آغاز اجراها متوجه شدیم که داور این جشنواره این ۲ جوانند که تجربه خاصی ندارند، همچنین هیچگونه مجوزی دریافت نشده بود.

او اذعان کرد: خانه نمایش مهرگان پیش‌تر نیز با دریافت نکردن مبلغ کامل هزینه سالن برای نمایشنامه خوانی از این جوانان حمایت کرده بود اما این اتفاق بسیار تعجب برانگیز بود که آنها حتی دنبال مجوز نرفته بودند و این امکان وجود داشت که اعتبار خانه نمایش مهرگان به عنوان یکی از مهمترین سالن‌های خصوصی تئاتر تهران نیز دچار خدشه شود، چراکه اتفاق خاص و یا جوایز خاصی در این جشنواره وجود نداشت و صرفا ماحصل آن معرفی افراد بود.

مدیر داخلی خانه نمایش مهرگان در مورد گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره، بیان کرد: متاسفانه این اتفاق بسیار ناخوشایند بود. اینکه یک گروه تشکیل شود و صرفا هدف آن کف زدن در پایان چند اجرا باشد، هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد نداد از این رو، این جشنواره به طور کلی از سوی آقای علی‌نژاد، خانم داروفروش و بنده کنسل است.

نیک‌آمیز ادامه داد: تمامی گروه‌هایی که در این مدت و برای این جشنواره کار آماده و ثبت نام کرده‌اند، به ما درخواست دهند و پس از تایید هیات بازبینی خانه نمایش مهرگان، قطعا این مجموعه فرهنگی و هنری بدون دریافت هیچ پیش هزینه‌ای به آن‌ها برای اجرا در این سالن کمک خواهد کرد.

او درباره حمایت خانه نمایش مهرگان از گروه‌های جوان در عرصه تئاتر گفت: رزومه خانه نمایش مهرگان کاملا مشخص است و از ۱۵۰-۱۶۰ گروه تئاتر که تا به امروز در این مجموعه اجرا رفته‌اند، تنها کمتر از ۱۰ درصد آن‌ها به عنوان پیشکسوت در این عرصه مشغول به فعالیتند و مابقی دوستان همان جوان‌هایی‌اند که بارها در رابطه با آن صحبت شده است.

این بازیگر سینما و تئاتر با تاکید بر اینکه ما به هر کاری که لایق حمایت بوده است نه نگفته‌ایم، عنوان کرد: خانه نمایش مهرگان و مدیران این مجموعه در طول سال‌های گذشته بارها و بارها تلاش کرده‌اند تا بیشتر به عنوان تهیه کننده در این عرصه مشغول به کار شوند و این امر خود نوعی حمایت محسوب می‌شود.

نیک‌آمیز در پایان خاطرنشان کرد: همچنان باید به عنوان عضوی از خانواده تئاتر صبر کنیم و امید داشته باشیم تا فردایی بهتر فرارسد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000