جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود/ آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۲

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار می‌شود/ آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته

تفاهمنامه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان امضا شد.

به گزارش صبا، تفاهمنامه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری همدان امضا شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تاکید بر اهمیت حوزه تئاتر کودک و نوجوان، بیان کرد که برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیازمند توجه دقیق به همه جوانب و دیدگاه کارشناسی است و آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته می‌تواند در زمینه ارتقای کمی و کیفی سطح جشنواره تاثیرگذار باشد.

وی توجه به بعد بین‌المللی این جشنواره را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از این مزیت باید در راستای رشد سطح تئاتر کودک و نوجوان بهره گرفت. بهبود کیفیت آثار تولید شده در حوزه کودک و نوجوان در ارتقای سطح تئاتر بزرگسال هم تاثیر بسزایی دارد.

صالحی در ادامه خواستار شد دبیرخانه جشنواره در بخش «پژوهش» تئاتر کودک و نوجوان نیز فعالیت دائمی داشته باشد.

در ادامه این جلسه سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز ضمن اعلام آمادگی همدان برای برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: این استان تجربه، ظرفیت و پتانسیل بالایی در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی دارد. توانمندی قابل توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برای برگزاری رویدادهای بزرگ بین‌المللی از جمله جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره فیلم‌های ‌کودکان‌ و نوجوانان به خوبی گواه این موضوع است.

در ادامه حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر سابقه و تجربه درخشان همدان در حوزه فرهنگ و هنر، یادآور شد: تلاش استان برای برگزاری این جشنواره بین‌المللی در سطح مطلوب، باعث افتخار بوده و قابل تجلیل است به همین دلیل برای حمایت‌های همه‌جانبه در برگزاری جشنواره آمادگی لازم را داریم.

در بخش پایانی این جلسه سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم برنامه‌‎ریزی برای بهره‌برداری حداکثری از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به ویژه در بخش «گردشگری» اظهار کرد: برگزاری این جشنواره شناخته شده، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان است. باید برای تبدیل جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ‌و نوجوان به عنوان یک برند فرهنگی و هنری برای همدان، برنامه‌ریزی‌های کارشناسی صورت بگیرد.

این تفاهمنامه برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ به مدت سه دوره میان استانداری همدان و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000