شعری از یک عقاب که الهام‌بخش «کلاغ» شد/ رونمایی از پوستر انیمیشن | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۱

شعری از یک عقاب که الهام‌بخش «کلاغ» شد/ رونمایی از پوستر انیمیشن

تیزر و پوستر فیلم انیمیشن «کلاغ» تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی اهورا شهبازی منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تیزر و پوستر فیلم انیمیشن «کلاغ» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی اهورا شهبازی منتشر شد.

فیلمنامه «کلاغ» الهام گرفته از شعر «عقاب» پرویز ناتل خانلری است که اهورا شهبازی و ویدا شیرازی با تغییر زاویه دید و انتخاب کلاغ به‌عنوان شخصیت اصلی به روایت جدیدی در آن رسیده‌اند.

اهورا شهبازی «کلاغ» را به عنوان بهترین اثری که تا کنون ساخته چه به لحاظ تکنیکی چه به لحاظ نزدیکی به فضای ذهنی خود معرفی کرد و گفت: دیدگاه‌های فلسفی من در این اثر منعکس شده است و اگرچه عوامل اصلی تولید فیلم بیشتر از ۲ تا ۳ نفر نبودند اما نهایت تلاش خود را کردند تا این اثر به کیفیت مطلوب برسد.
او درباره روند تولید این انیمیشن بیان کرد: ساخت «کلاغ» چهار سال به‌صورت ناپیوسته به طول انجامید و طی این مدت ضمن مطالعه و طراحی از حرکات پرندگان، بخش‌های متحرک‌سازی و کامپوزیت را نیز انجام دادم. طراحی فضا و بک‌گراند این اثر را با همراهی ویدا شیرازی پیش بردم و موسیقی و طراحی صدای فیلم را کیارش بختیاری به عهده داشته است.
این انیماتور در پایان درباره همکاری با کیارش بختیاری توضیح داد: این آهنگساز پیش از این در حوزه‌های سینما، تئاتر و انیمیشن با چندین پروژه همکاری داشته و به دلیل نزدیک بودن سلیقه‌های بصری و موسیقایی ما به هم، از او در این پروژه دعوت به همکاری کردم. بختیاری در ساخت موسیقی این فیلم با استفاده از سازهای الکترونیک فضایی نزدیک به اتمسفر بصری داستان خلق کرده است. حمیدرضا خادمی هم به عنوان مشاور فنی با این پروژه همکاری داشته است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است