سری جدید «سینمای کوتاه» در آی‌فیلم تولید می‌شود/ به جنبه آموزشی بیشتر توجه کردیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲
علی‌اکبر صدیقی با صبا مطرح کرد؛

سری جدید «سینمای کوتاه» در آی‌فیلم تولید می‌شود/ به جنبه آموزشی بیشتر توجه کردیم

علی‌اکبر صدیقی تهیه‌کننده برنامه «سینمای کوتاه» که تا این لحظه 2 فصل از آن روی آنتن شبکه آی فیلم رفته است، از پیش‌تولید فصل سوم آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، علی‌اکبر صدیقی تهیه‌کننده مجموعه برنامه «سینمای کوتاه» شبکه آی فیلم که تهیه این برنامه را از مهر ماه سال ۹۹ برعهده دارد، درباره این برنامه و روند تولید آن گفت: برنامه «سینمای کوتاه» برای مخاطب به شکلی پیش می‌رود که کارگردان در قالب نوعی قصه گویی، تمام ماجرای ساخت فیلم کوتاه خود و محتوای آن را توضیح می‌دهد.

ویبا اشاره به اینکه این روزها برنامه «سینمای کوتاه» رویکرد خوبی دارد که حاصل دید باز مدیران شبکه است، توضیح داد: در ابتدا ساخت دکور این برنامه سه ماه به طول انجامید و پس از آن تولید را شروع کردیم و تاکنون ۲۶ قسمت یعنی فصل اول و دوم این برنامه تولید شده است.

صدیقی با اشاره به اینکه فصل سوم این برنامه در مرحله پیش تولید است، بیان کرد: پخش سری جدید هم‌زمان با تولید صورت می‌گیرد. در فصل اول بیشتر تمرکز ما روی کلیات فیلم کوتاه، تولید، عرضه و چالش‌های مربوط به آنها بود در حالی که در فصل دوم، بیشتر راجع به خود فیلم صحبت شده و راهکارهای مناسب در این حوزه ارایه می‌شود. سری جدید برنامه نسبت به سری قبل، بیشتر بار مثبت آموزشی برای نوپایان عرصه ساخت فیلم کوتاه دارد ضمن اینکه تجربه‌های خوبی در اختیار فیلمسازان قرار داده و اطلاعات مناسبی در زمینه فیلم کوتاه برای مخاطبان عام دارد.

تهیه‌کننده برنامه «سینمای کوتاه» عنوان کرد: در این برنامه، فیلمی که قرارست مورد بررسی قرار گیرد به طور کامل نمایش داده می‌شود که این روال تاکنون در برنامه‌های مشابه شبکه‌های دیگر انجام نشده است و تنها بخشی از فیلم به نمایش در می‌آمد. به شکلی دقیق‌تر روال این برنامه به این صورت است که ابتدا یک فیلم کوتاه نمایش داده می‌شود و پس از آن گفتگوی تخصصی با حضور کارگردان فیلم در استودیو پیرامون چالش‌های تولید فیلم، کیفیت فنی و تکنیکی فیلم، محتوای آن، میزان استقبال مخاطبان عام و خاص از فیلم، حضور فیلم در جشنواره‌های داخلی و خارجی و جوایز اخذ شده توسط آن صورت می‌گیرد.

وی در مورد فیلم‌های نمایش داده شده در این برنامه نیز گفت: «سر به راه» به کارگردانی امیر داسارگر، انیمیشن «عروسک گمشده» ساخته معین محمدی و «تمام زمستان هایی که ندیدم» ساخته امید خوش نظر عنوان فیلم‌های کوتاه مورد بررسی در فصل اول این مجموعه برنامه است که روی آنتن شبکه آی فیلم رفته است. همچنین فیلم‌های «گذر» ساخته امید شمس و «صراحی» ساخته سعید نجاتی در فصل دوم «سینمای کوتاه» مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

صدیقی با اشاره به بازخوردهای مخاطبان نسبت به این برنامه عنوان کرد: تا الان بازخوردها مثبت بوده و برنامه بسیار مورد استقبال مخاطبان هم خانواده ها و هم فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه قرار گرفته است. حضور کارگردان‌های مطرح در برنامه عامل مهم در تشویق و ترغیب سایر فیلمسازان حوزه فیلم کوتاه بوده است به طوری که تعدادی از آنها برای حضور در برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین در فضای مجازی، در صفحه اینستاگرام و وب سایت شبکه نیز بازخوردهای خوبی از مخاطبان دریافت می‌کردیم.

نویسنده برنامه «سینمای کوتاه» در پایان درباره اجرای این برنامه گفت: حسام فروتن با اشراف و تسلط بسیار خوبی که بر موضوع سینما و به ویژه سینمای کوتاه دارد توانسته است به بهترین نحو این برنامه را اجرا کند که این امر بر جذب مخاطب تاثیر زیادی داشته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است