«از کشتی نوح چه خبر؟!» کتاب جدید سیدمهدی شجاعی برای نوجوانان | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۳

«از کشتی نوح چه خبر؟!» کتاب جدید سیدمهدی شجاعی برای نوجوانان

کتاب «از کشتی نوح چه خبر؟!» نوشته سید مهدی شجاعی توسط انتشارات نیستان منتشر شد.

به گزارش صبا، کتاب «از کشتی نوح چه خبر؟!» نوشته سید مهدی شجاعی روایتی است داستانی از سرگذشت حضرت نوح (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم بر اساس روایات قرآنی که به همت انتشارات نیستان به چاپ رسیده است.

شجاعی که تقریبا برای تمامی گروه‌های سنی در فرم داستانی دست به قلم برده است در این کتاب با هدف مخاطبان نوجوان، ضمن بازآفرینی داستان زندگی یکی از پیامبران الهی چند موضوع کلی را نیز مورد توجه قرار داده است؛ از جمله این موضوعات می‌توان به ضرورت توجه در ساختارهای داستانی قرآن کریم برای پیوند مستحکم میان قشر نوجوان و کلام الهی، بازخوانی صحیح و دقیق پیام الهی در زمینه مواجهه نیکی و پلیدی و نیروهای آسمانی و شیطانی و نیز ثمره و نتیجه یکتاپرستی و عمل به وعده الهی اشاره کرد.

از دیگر ویژگی این متن، پایبندی نویسنده به متن قرآن کریم برای بازگویی این داستان بوده است که در نهایت توانسته است روایتی به دور از تحریفات از زندگی این پیامبر ارایه کند.

شجاعی در این بازخوانی تمامی تلاش خود را مصروف به بازگویی روایتی ساده و صریح از پیام یکتاپرستی قرآن کریم کرده است. پیامی که در آن از سویی صبر پیامبر در مواجهه با شرک و کفر و تلاش برای هدایت بندگان خداوند به تصویر کشیده شده و از سوی دیگر قدرت عذاب الهی در مواجهه با مشرکان روایت شده است.

این اثر از تصویرسازی‌ فرهاد جمشیدی نیز بهره برده است. جمشیدی که سابقه تصویرسازی بیش از ۴۰۰ کتاب را در سابقه کاری خود دارد، با اشراف بر این نکته که تصویرسازی مستند براساس یک رویداد تاریخی بیش از هر چیز متکی به تسلط هنرمند بر فرامتن است، به شکلی تازه و با تکنیک‌هایی نو به خلق تصاویر کتاب پرداخته است.

 این کتاب  ۳۲ صفحه‌ای در قطع رحلی بیاضی با قیمت ۸۹ هزار تومان از سوی نشر انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است