منتظر اکران پرده‌ای «یقه سفیدها» می‌مانم/ رونمایی از عکس‌های جدید فیلم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
شهرام مسلخی در گفتگو با صبا:

منتظر اکران پرده‌ای «یقه سفیدها» می‌مانم/ رونمایی از عکس‌های جدید فیلم

شهرام مسلخی اعلام کرد که تا زمانی که شرایط برای اکران پرده‌ای فیلم سینمایی «یقه سفیدها» مهیا شود، منتظر می‌ماند.

شهرام مسلخی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «یقه سفیدها» که چندی پیش پروانه نمایش آن صادر شد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره برنامه اکران این فیلم گفت: شرایط این روزهای  سینما به شدت بد شده است و برای اکران فیلم هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم و منتظر هستیم که ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. علاوه بر «یقه سفیدها» پروانه نمایش «پدران» و «لاکپشت» را هم گرفته‌ایم و می‌توان گفت فیلم برای اکران داریم اما سینما و سالن و مخاطب نداریم!

او درباره تصمیم برای اکران آنلاین فیلم‌ها بیان کرد: فیلم‌ها را از ابتدا با مدیوم اکران در سینما تولید کردیم، اگر می‌دانستیم که قرار است آن‌ها را برای نمایش در پلتفرم‌های نمایش خانگی آماده کنیم پس با همان فرم و محتوا به سمت تولید می‌رفتیم.

مسلخی ادامه داد: همه ما روزی فیلمی را با ذوق و شوق برای اکران روی پرده عریض سینما و تماشای آن به همراه مخاطب می‌سازیم تا در کنار حس تماشاگران، تجربه‌هایی را به دست آوریم. من هم دوست دارم که فیلم را روی پرده به نمایش درآورم و تا زمانی که شرایط مهیا شود منتظر می‌مانم.

کارگردان «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» درباره نبود حمایت از سوی شهرداری و صداوسیما از سینما عنوان کرد: متاسفانه شرایط موجود بدین صورت است که تلویزیون و شهرداری برای کمک به سینما همکاری نمی‌کنند. کرونا به کشورهای دیگر هم سر زده و سینماها را به تعطیلی کشانده است اما تلویزیون و شهرداری‌های‌شان حمایت‌های بیشتری انجام می‌دهند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: اگر به خاطر بیاورید تا قبل از شیوع ویروس کرونا در ایران خیابان‌ها مملو از پوستر و بیلبورد فیلم‌ها بود، همچنین با روشن شدن تلویزیون تیزر فیلم‌ها به نمایش درمی‌آمدند اما نمی‌دانم چرا درحال حاضر که این عرصه به کمک بیشتری نیاز دارد، دست یاری را دریغ می‌کنند. تا وقتی که این شرایط وجود داشته باشد فکر نمی‌کنم احیای سینما اتفاق بیفتد.

مسلخی خاطرنشان کرد: دوستان من در کشورهای مختلف که در عرصه سینما و فیلمسازی مشغول هستند، می‌گویند که خودمان خیلی هوای خودمان را داریم؛ بازیگران فارغ از اینکه فیلم خودشان درحال نمایش باشد یا نه به تبلیغ برای فیلم‌های روی پرده می‌پردازند اما متاسفانه در ایران بازیگرانی که دستمزد بالاتری را نسبت به دیگر عوامل دریافت می‌کنند، این حس همکاری و کمک را ندارند. امیدوارم اتفاقی بیفتد که شهرداری، صداوسیما و بازیگران به کمک سینما بیایند.

تهیه‌کننده «پدران» تصریح کرد: برای مثال درحال حاضر که فیلم سینمایی «دینامیت» ریسک کرده و در شرایط فعلی روی پرده رفته است و باز هم تلویزیون و شهرداری حمایت نمی‌کنند، کم‌ترین کاری که بازیگران کشور می‌توانند انجام دهند این است که از آن فیلم در صفحات مجازی‌شان حمایت کنند چراکه سینما سال‌هاست از آن‌ها ستاره می‌سازد و حال برای احیا به کمک همه نیاز دارد.

او درباره رویکرد فیلمسازان برای فعالیت در عرصه پلتفرم‌های نمایش خانگی تاکید کرد: وضعیت سینما به قدری بد است که بسیاری از فیلمسازان برای جبران ضرر و زیان‌های‌شان به فعالیت و ساخت سریال در پلتفرم‌های نمایش خانگی و فضای مجازی روی می‌آورند. به نظر من سینما با نمایش خانگی خیلی فرق دارد و دنیای دیگری را تجسم می‌کند. امیدوارم سیاست‌ها به سمتی نرود که سینما یواش یواش به فراموشی سپرده شود و تنها نوستالژی خاطره‌انگیزی از آن به یاد بماند.

کارگردان «هیلانه» در پایان درباره فعالیت‌های اخیر خود اظهار کرد: مشغول نوشتن فیلمنامه یک کار سینمایی هستم، همچنین پیشنهاد تهیه‌کنندگی یک اثر سینمایی دیگر را دارم.

مهدی هاشمی، مهدی کوشکی، رضا داوودنژاد، لیلا اوتادی، صحرا اسداللهی، علیرضا استادی، ایمان صفا، یوسف یزدانی.مرتضی زارع، آزاده نوبهار، علی یازرلو، مسعود حقی، رضا درودی و مهدی تهرانی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است