تغییر کارگردان به دلیل نرسیدن به زمان مفید ضبط بود/ادامه تولید «مستوران» در چند فصل | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
عطا پناهی با صبا مطرح کرد؛

تغییر کارگردان به دلیل نرسیدن به زمان مفید ضبط بود/ادامه تولید «مستوران» در چند فصل

تهیه‌کننده سریال تاریخی «مستوران» از روند تولید و ساخت این سریال در چند فصل خبر داد.

عطا پناهی تهیه‌کننده سریال «مستوران» که کارگردانی آن را مسعود آب‌پرور به عهده دارد در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره آخرین وضعیت این سریال گفت: تا این لحظه یک سوم سریال مقابل دوربین رفته است و روزانه مشغول فیلمبرداری بقیه کار هستیم.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که علت انتخاب مسعود آب‌پرور به جای سیدجمال سیدحاتمی که هفت قسمت ابتدایی این سریال را کارگردانی کرده بود چه بوده است، توضیح داد: اتفاق خاصی درباره این تغییر رخ نداده است و مشکل پیچیده‌ای هم وجود نداشت اما نرسیدن به زمان مفید مورد توافق در ضبط روزانه، از دلایل اصلی این تغییر بود.

به گفته وی، تا روزهای آینده بازیگران جدیدی به این پروژه ملحق می‌شوند که به زودی درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

پناهی با اشاره به اینکه این سریال یک روند منطقی را برای تولید در پیش گرفته است، بیان کرد: فکر می‌کنم ما خیلی نزدیک به استانداردهای سریال‌سازی درحال فیلمبرداری این مجموعه هستیم چراکه «مستوران» پروژه‌ای سنگین با بازیگران متعدد، تعداد بالای هنرورها، گریم‌های زمان‌بر و لباس‌های تاریخی مخصوصی است و به طور میانگین روزی ۲۰۰ نفر که عوامل پروژه هستند سر صحنه فیلمبرداری حضور دارند.

او افزود: این سریال مانند یک سریال آپارتمانی نیست که بتوان به سرعت فیلمبرداری آن را به پایان رساند و با توجه به همه این عوامل و درکنار آن‌ها وجود بیماری کرونا، پروژه روند منطقی را طی می‌کند. همه تلاش ما این است که طبق زمانبندی، تولید سریال را جلو ببریم اما این را هم باید درنظر گرفت که «مستوران» پروژه‌ای تاریخی و سنگین است که نیاز به زمان زیادی برای تولید دارد.

تهیه‌کننده «مستوران» درباره لوکیشن فیلمبرداری این سریال عنوان کرد: برای این سریال در احمدآباد مستوفی شهرکی ساخته‌ایم که خانه‌ها، گذرها، میدان شهر و… را شامل می‌شود و فیلمبرداری مجموعه در این لوکیشن است.

او درباره مدت زمان ساخت این شهرک و مراحل پیش تولید سریال گفت: این کار یک پیش تولید ۲ ساله را پشت سر گذاشته است چراکه حدود یک سال پیش تولید رسمی این کار زمان برد و قبل از آن نیز یک سال پژوهش و نگارش این سریال نیازمند زمان بود.

پناهی با اشاره به اینکه «مستوران» یک قصه واحد را روایت می‌کند، بیان کرد: بهترین توصیف برای موضوع این سریال همانی است که تا این لحظه منتشر شده چراکه این سریال برگرفته از محتوایی از قصه‌های کهن ایرانی است با این تفاوت که این قصه‌ها با خلاقیت و ذوق گروه نویسندگان به روز شده‌ و برای جوان و خانواده امروزی روایت می‌شوند. قصه‌های سریال برگرفته از ادبیات کلاسیک ایران است که از حدود ۵۰ منبع مختلف توسط محمد حنیف انتخاب شده‌اند.

این تهیه‌کننده درباره دوره تاریخی که سریال به آن می‌پردازد، گفت: «مستوران» هیچ دوره تاریخی و زمانی مشخصی ندارد اما با توجه به صحنه و لباس بازیگران می‌توان گفت سریال به ۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد اما قصه سریال به زمان و مکان مشخصی نمی‌پردازد.

او در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ریزی‌ها برای فصل بعدی سریال به چه شکل است، توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود «مستوران» تا چندین فصل ادامه پیدا کند و درحال حاضر نیز فصل دوم آن در مرحله نگارش است و برای فصل‌های دیگر نیز ایده‌هایی وجود دارد که به زودی بررسی می‌شوند.

به گفته این تهیه‌کننده، «مستوران» به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج درحال تولید است و زمان پخش آن نیز بستگی به توافق سازمان اوج و صدا و سیما دارد.

پناهی در پایان درباره نگاهی که به این سریال دارد گفت: فکر می‌کنم این سریال در آینده برای مردم تبدیل به یک نوستالژی شود مانند بسیاری از سریال‌های تلویزیون که پس از گذشت سال‌ها تبدیل به یک خاطره جمعی برای مردم ایران شدند؛ مانند «سربداران» و یا «هزاردستان» که همچنان در خاطرات مردم جای دارند. امیدوارم برای «مستوران» نیز این سرنوشت رقم بخورد و مخاطب جدی و پیگیر خود را پیدا کند تا مانند تمام علاقمندان به فیلم و سریال در دنیا، منتظر پخش فصل‌های آینده آن باشند.

عکس داخل خبر از محمد نبی خانی است.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000