«مردن در آب مطهر» عاشقانه‌ای در دل مهاجرت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
معرفی فیلم؛

«مردن در آب مطهر» عاشقانه‌ای در دل مهاجرت

فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» از چهارم دی‌ماه از پلتفرم‌های نمایش خانگی اکران شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، مدتی‌ست فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی از پلتفرم فیلیمو و نماوا به صورت آنلاین درحال اکران است.

این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر و بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان حضور داشته است.

«مردن در آب مطهر» علی‌رغم دو نامزدی در بخش‌های «بهترین بازیگر نقش اول مرد» برای علی شادمان و «بهترین بازیگر نقش اول زن» برای ندا جبرئیلی در دوره سی و هشتم جشنواره ملی فیلم فجر، دست خالی بیرون آمد اما در جشنواره بوسان خوب درخشید و برنده «جایزه جی سئوک» شد.

به همین بهانه به معرفی اجمالی این فیلم می‌پردازیم.

«مردن در آب مطهر» فیلمی در ژانر خانوادگی و عاشقانه، محصول سال ۱۳۹۸ است که یک ساعت و ۲۱ دقیقه مخاطب را به دل داستان دو مهاجر افغانستانی می‌برد.

پسری که از افغانستان به تهران آمده تا راه مهاجرت را پیش بگیرد و دختری که از سوی دیگر برای فرار از فشار خانواده، ایران را ابتدای مسیر مهاجرت خود می‌دید اما سرنوشت چیز دیگری رقم زده است.

دختر و پسر، دور از خانواده و با هدفی به بلندی پرواز، عشق را جایگزین زندگی‌شان می‌کنند و این ابتدای ماجراهای این فیلم است.

این فیلم در جشنواره ملی فیلم فجر به ۱۵ سانس فوق العاده در مشهد، شیراز و کیش رسید اما به دلیل شرایط کرونایی کشور رنگ پرده سینما را ندید تا مستقیما از چهارم دی‌ماه ۱۳۹۹ به صورت آنلاین اکران شود.

علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری و سوگل خلیق علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار کاشانی، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «رونا: حامد! از دریا می‌ترسیا. از هر چی بترسی بلای جونت می‌شه.
حامد: نمی ترسم.»

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان:‌ نوید محمودی، تهیه کننده: جمشید محمودی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، تدوین: نیما جعفری جوزانی، صدابردار: محمد شاهوردی، طراح صحنه: مهدی موسوی، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، طراح لباس: شبنم اصغری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: سیاوش رمضان لو، منشی صحنه: فائزه گرکانی، مدیر تولید: هادی حیدری، عکاس: پیمان داداش زاده و روابط عمومی: سپیده حیدرآبادی.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است