وعده حمایتی که به بی‌احترامی و عصبانیت منجر شد/ تصمیم ناعادلانه شورای صنفی نمایش | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۵

وعده حمایتی که به بی‌احترامی و عصبانیت منجر شد/ تصمیم ناعادلانه شورای صنفی نمایش

تصمیم ناعادلانه شورای صنفی نمایش با وعده حمایت از دو فیلم «دینامیت» و «درخت گردو» که حاضر به اکران در شرایط کنونی شده بودند، منجر به عصبانیت، گلایه و عقب‌نشینی صاحبان آثار از پیش‌گام شدن برای نجات سینما شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، پس از تلاش سینمادارها برای راضی کردن صاحبان آثار به منظور اکران فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شود مخاطب زیادی داشته باشد، سید ابراهیم عامریان و سید مصطفی احمدی تهیه‌کننده‌های دو فیلم «دینامیت» و «درخت گردو» اعلام آمادگی کردند که در صورت حمایت سازمان سینمایی این دو فیلم را اکران کنند تا سینما قدری رونق پیدا کرده و موجب جذب مخاطبان به سینما شود.

در ادامه پیشنهادی ارائه شد مبنی بر اینکه مبلغ ۲٫۵ میلیارد تومان به عنوان پرداخت کمک هزینه اکران از سوی سازمان سینمایی به دو فیلمی که در شرایط کنونی و با توجه به ظرفیت ۵۰ درصدری سالن‌های سینما حاضر به اکران شوند، اما تا بعدازظهر امروز ۹ تیرماه تعیین تکلیف نشد، درحالی که قرار بود اکران «دینامیت» از امروز و «درخت گردو» از فردا آغاز شود!

در نهایت جلسه فوق العاده کارگروه کرونا به ریاست حسین انتظامی و با حضور سعید رجبی فروتن، رمضانعلی حیدری خلیلی، محمد رحمتی، سید حسین سیدزاده، سید غلامرضا موسوی، محمد قاصد اشرفی، مرتضی شایسته، محمدرضا فرجی، و مسعود نجفی که بعدازظهر امروز ۹ تیرماه تشکیل شد و همان‌طور که برخی مدیران و صاحبنظران پیش‌بینی کرده بودند، پرداخت ۲٫۵ میلیارد تومان مطابق خواسته صاحبان فیلم‌ها تصویب نشد.

بر اساس اعلام سازمان سینمایی، بعد از بحث و بررسی بسته پیشنهادی شورای صنفی نمایش برای حمایت از اکران فیلم های جدید بدین ترتیب مصوب شد که به صاحبان فیلم های با قابلیت جذب مخاطب که از این پس اکران می شوند، پس ازآنکه فروش آنها از مبلغ ۲ میلیارد تومان عبور کرد، یک میلیارد تومان به عنوان کمک پرداخت شود و پس از فروش ۵ میلیارد تومان، کمک یک و نیم میلیاردی (مجموعا دو و نیم میلیارد تومان) پرداخت شود.

در ادامه و پس از اعلام رسمی این مصوبه سید ابراهیم عامریان با انتشار متنی در استوری اینستاگرام خود از اکران فیلم «دینامیت» در شرایط کنونی انصراف داد و ساعتی بعد سید مصطفی احمدی تهیه‌کننده فیلم «درخت گردو» نیز در گفتگو با رسانه‌ها انصراف خود را اعلام کرد و این مصوبه را یک بی احترامی کامل به صاحبان آثار دانست.

همچنین محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران با گلایه از اتفاق پیش آمده در گفتگو با یک خبرگزاری خبر از تشکل جلسه ‌فوق‌العاده هیات مرکزی انجمن در اسرع وقت و واکنش جدی سینماداران به این اتفاق و رخ دادن یک انقلاب در این زمینه خبر داد.

حال باید دید در روزهای آتی سازمان سینمایی در آخرین روزهای دولت دوازدهم چه اقدامی در راستای نجات سینما از وضعیت کنونی انجام خواهد داد؟

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است