تفاهم‌نامه همکاری میان فرهنگستان هنر و دانشگاه شهید بهشتی منعقد شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۸

تفاهم‌نامه همکاری میان فرهنگستان هنر و دانشگاه شهید بهشتی منعقد شد

در جلسه‌ای با حضور رؤسای فرهنگستان هنر و دانشگاه شهید بهشتی تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان این دو نهاد منعقد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، در جلسه‌ای که صبح امروز چهارشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۰، در فرهنگستان هنر و با حضور بهمن نامورمطلق رئیس فرهنگستان هنر، سعدالله نصیری‌قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از معاونان، رؤسای دانشکده‌ها و مدیران برگزار شد، بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های دو طرف تفاهم‌نامه در اولویت قرار گرفت.

نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر، ضمن خیرمقدم به حضار در ابتدای جلسه گفت: امروز روز مهم و خاصی است و ارتباط میان دانشگاه شهید بهشتی و فرهنگستان هنر از چندین جهت خوشایند و مهم است. فلسفه وجودی ارتباط با دانشگاه‌ها برای فرهنگستان هنر خاستگاه اساسنامه‌ای دارد. در این اساسنامه چندین بند درباره ارتباط با دانشگاه‌ها و سیاست‌پردازی در بعضی از قسمت‌های منتهی به دانشگاه‌ها وجود دارد که از آن جمله می‌توان به حوزه بینارشته‌ای، سامان‌دهی رشته‌های موجود، شاخص‌های ارزیابی حوزه آموزش و آینده‌نگری در آموزش اشاره کرد. ما ارتباطمان را با دانشگاه‌ها به‌صورت منسجم و تعریف‌شده گسترش می‌دهیم و امیدواریم که بتوانیم با دانشگاه شهید بهشتی نیز، که جزو دانشگاه‌های مهم و مادر کشور محسوب می‌شود، این ارتباط را ایجاد کنیم.

او همچنین افزود: ما می‌توانیم در ارتباطی که به‌وسیله این تفاهم‌نامه ایجاد می‎‌شود بحث‌های مرتبط با هنرافزایی و دانش‌افزایی را در سطوح استادان و دانشجویان پیش ببریم. تشکیل کانون‎‌های دانشجویی و استادان در حوزه‌های مختلف هنر می‌تواند ثمره‌ای باشد که ما با آن بتوانیم به تقویت و فعال‌ترشدن روح هنری این دانشگاه کمک کنیم.

نامورمطلق به اهمیت راه‌اندازی دانشکده هنر در دانشگاه شهید بهشتی تأکید کرد و گفت: فرهنگستان هنر، به‌عنوان معین، می‌تواند به راه‌اندازی دانشکده هنر در این دانشگاه کمک کند. دانشگاه شهید بهشتی دانشگاهی فخیم است و این دانشکده یکی از جاهای خالی در این مجموعه است که راه‌اندازی آن هم به اراده کلی و کلان نیاز دارد و هم به اراده زمانی. ما در دانشگاه شهید بهشتی سرمایه‌های هنری خوبی داریم. حیف است اگر از این سرمایه‌ها برای راه‌اندازی یک دانشکده خوب و منسجم و آینده‌دار استفاده نشود.

در ادامه جلسه و پیش از امضای تفاهم‌نامه همکاری، سعدالله نصیری‌قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، گفت: خوش‌حالیم که امروز در فرهنگستان هنر، که یکی از نهادهای ارزشمند و غنی کشور است، حضور داریم و افتخار می‌کنیم که در رأس این نهاد ارزشمند، همکار ما، آقای نامورمطلق، حضور دارد. حضور ایشان برای دانشگاه شهید بهشتی فرصتی مغتنم است و سابقه، علاقه، تخصص و روابط خوب او در این حوزه، عوامل ارزشمندی است که آقای نامورمطلق را به این مسند آورده است.

او ادامه داد: بشر از دیرباز هنر را دوست داشته است. تحولاتی که در شئون مختلف زندگی بشری و در حوزه هنر صورت گرفته است، بسیار بارز و درخشان بوده و تأثیر متقابلی در حوزه‌های دیگر توسعه فکری و فرهنگی و اجتماعی بشر گذاشته است. اگر از دید اعتقادی و دینی هم نگاه کنیم، منشأ ما از خداوند است و چون خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد، ما هم هنر را دوست داریم؛ چراکه ذات و ریشه‌مان هنردوست است. من خیلی علاقه‌مند بوده و هستم که دانشگاه شهید بهشتی در حوزه هنر هم فعال شود. دانشگاه جامعی که اگر دانشکده هنر هم داشته باشد، به‌صورتی مؤثرتر وظایف آکادمیک خود را انجام خواهد داد. خوش‌بختانه ما از گذشته هم به این فکر مشترک رسیده بودیم و در دانشگاه زیرساخت لازم و الزامات را برای تأسیس آن فراهم آوردیم.

او در پایان گفت: من مطمئنم که همت آقای نامورمطلق در رأس فرهنگستان هنر تأثیرات خوبی در این حوزه و به‌تبع آن در حوزه‌های دیگر خواهد داشت.

همکاری در فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و هنری؛ همکاری در توسعه مطالعات میان‌رشته‌ای و کاربردی هنر؛ همکاری در تأسیس و برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در میان رشته‌های هنری؛ ایجاد زمینه‌های لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های دو طرف در امور آموزشی و پژوهشی و فناوری اطلاعات؛ تبادل دانش و دستاوردهای علمی و پژوهشی؛ و برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، درس‌گفتارها و کارگاه‌های آموزشی مشترک، از جمله بندهای این تفاهم‌نامه بود که در انتهای جلسه به امضای دو طرف رسید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است