فصل پنجم «ایرانگرد» نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود/ سفر به هفت استان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵

فصل پنجم «ایرانگرد» نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود/ سفر به هفت استان

«ایرانگرد 5» به خراسان شمالی، گیلان، مازندران، ‌هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی و ایلام سفر می‌کند.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سیما، برنامه «ایرانگرد» با معرفی طبیعت بکر شهرها و روستاهای ایران و شیوه زندگی مردم عشایر و روستاهای ایران، یکی از مجموعه‌های مستند سیماست.

«ایرانگرد» علاوه بر معرفی طبیعت منحصربه فرد کشورمان با نگاهی آداب و رسوم روستانشینان، عشایر و ییلاق نشینان این مرز و بوم را به تصویر درآورده است.

جواد قارایی کارگردان، تهیه کننده و راوی مستند «ایرانگرد» برای تهیه این برنامه با گروه فیلمبرداری خود به شهرها و استان‌های مختلف ایران سفر می‌کند و به روایت زندگی و آداب و رسوم ساکنان این مناطق می‌پردازد.

این مستندساز طبیعت‌گرد اثری با تصاویر و روایت‌هایی تولید می‌کند و روی آنتن می‌فرستد.

مستند «ایرانگرد ۴» نوروز امسال روی آنتن شبکه یک سیما رفت و قرار شد ادامه آن تابستان ۱۴۰۰ پخش شود و حالا ادامه پخش آن از هفته دوم تابستان از شبکه یک سیما آغاز شده است.

جواد قارایی کارگردان و تهیه‌کننده ایرانگرد در این باره گفت: در این بخش از ایرانگرد به استان‌های اردبیل، لرستان، سمنان و هرمزگان رفته و بیشتر با جاذبه‌های گردشگری ایران آشنا می‌شویم. اکثر مناطقی که رفته‌ایم بکر و از نظر زیبایی و جاذبه‎‌های بصری شگفت انگیز است و کسی این مناطق را نمی‌شناسد.

به گفته قارایی ایده تولید «ایرانگرد» از سال ۸۸ در ذهنش شکل گرفت و در نوروز ۹۲ نخستین سری آن از شبکه چهار روی آنتن رفت.

فصل‌های پیشین آن بارها مورد تشویق و توجه قرار گرفته و به عنوان برترین مستند نوروزی تلویزیون هم انتخاب شده است اما ۲ فصل اخیر با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا، کار را کمی برای قارایی و گروه فیلمبرداری سخت و دشوار کرده است.

قارآیی درباره فصل چهار مستند «ایرانگرد» عنوان کرد که شرایط پیش آمده به دلیل کرونا در روند ضبط برنامه بسیار تاثیر گذاشت به طوری که نتوانستیم به بسیاری از مناطقی که مدنظرمان بود سفر کنیم و با توجه به محدودیت زمان، امکان آماده‌سازی تمام قسمت‌ها برای نوروز مهیا نشد و ادامه آن به پخش تابستان رسید.

وی با بیان اینکه تلاش شده است این اثر با بالاترین کیفیت و مطابق استانداردهای جهانی برای مخاطبان تولید شود، تاکید کرد: سعی کردیم فصل چهار و ادامه قسمت‌های نوروزی که این شب‌ها روی آنتن می‌رود، نسبت به فصول گذشته از جذابیت و هیجان بیشتری برخوردار باشد.

این کارگردان همچنین از ساخت «ایرانگرد ۵» در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در «ایرانگرد ۵» به خراسان شمالی، گیلان، مازندران، ‌هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی و ایلام سفر می‌کنیم. اکنون مشغول تصویربرداری در خراسان شمالی هستیم و «ایرانگرد ۵» برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ آماده می‌شود.

این مستندساز از حمایت‌ها و توجه معاونت سیما و مدیر شبکه یک و مدیر گروه اجتماعی این شبکه به مجموعه «ایرانگرد» و همراهی در شرایط سخت کرونا خاطرنشان کرد: رویکرد مستندهای قبلی «ایرانگرد» بر یک موضوع متمرکز نبود و گلچینی از شاخصه‌های اکوتوریسم ایران با محوریت آداب، موسیقی، غذا، پوشش اقوام و عشایر و معماری روستاها را در بر می‌گرفت و در فصل جدید مستند هم به طور وسیع‌تر و با جزییات بیشتری به این شاخصه‌ها می‌پردازیم.

مستند « ایرانگرد» تابستان امسال روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است