۶ سال از دوری‌ام از تئاتر می‌گذرد/ نمایشنامه‌هایی برای اجرا در دست دارم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۵
حسن دادشکر در گفتگو با صبا:

۶ سال از دوری‌ام از تئاتر می‌گذرد/ نمایشنامه‌هایی برای اجرا در دست دارم

حسن دادشکر به عنوان پیشکسوت تئاتر نزدیک به 6 سال است که اجرایی را روی صحنه نبرده است.

حسن دادشکر کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا با بیان اینکه فعلاً شرایط برای کارکردن مساعد نیست، اظهار کرد: هنوز شرایط به گونه‌ای نشده تا بتوان کاری را روی صحنه برد، ولی نمایشنامه‌هایی در دست دارم که به محض مناسب شدن شرایط یکی از آنها را اجرا خواهم کرد.

وی افزود: آخرین تئاتری که از من روی صحنه رفت به ۶ سال پیش بر می گردد که «پیرمرد و ببر» نام داشت. درباره دلایل این وقف طولانی نیز چند عامل است که یکی از آنها می‌تواند نبود یک متن نمایشی خوب باشد.

این کارگردان تئاتر در بخش دیگری ازصحبت هایش با بیان اینکه تئاتر مظلومترین بخش از هنر است که بابت بیماری کرونا ضربه جدی خورده است، گفت: به واسطه ارتباط مستقیم تماشاگر با بازیگر، تئاتر از ابتدای شیوع بیماری کرونا با محدودیت بسیاری مواجه شد، به‌نحویکه بسیاری از سالن‌ها به سوی تعطیلی رفتند، البته راهکارهایی چون تئاتر اینترنتی برای رهایی از این وضعیت اندیشیده شده که متاسفانه نتوانست نتیجه دلخواه را به همراه داشته باشد.

دادشکر در پایان تاکید کرد: دولت باید به صورت جدی تئاتر را مورد حمایت قرار دهد، زیرا این هنر از دیدگاه من از جمله فعالیت‌های اندیشمند در حوزه فرهنگ است که نادیده گرفتن آن تاثیر بسیار مخربی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است