«زخم کاری» رکورد «هم‌گناه» و «آقازاده» را نشکست/ لزوم راستی‌آزمایی آمارهای پلتفرم‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸
صبا گزارش می‌دهد؛

«زخم کاری» رکورد «هم‌گناه» و «آقازاده» را نشکست/ لزوم راستی‌آزمایی آمارهای پلتفرم‌ها

آمار تازه‌ای که از رکوردشکنی سریال «زخم کاری» منتشر شده است، از آمارهای اعلام‌شده پیشین «آقازاده» و «هم‌گناه» کمتر است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، روابط عمومی فیلیمو اعلام کرد چهارمین قسمت از سریال «زخم کاری» که روز گذشته پخش شد، توانست در بازه زمانی ۸ صبح تا ۲۴ رکورد بیشترین میزان دقیقه تماشا مربوط به یک قسمت از سریال نمایش خانگی را جابجا کند.

بر این اساس، این رکورد که پیش از این در اختیار سریال «آقازاده» بود، ۱۳ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۳۲ دقیقه تماشا است.

این در حالی است که روابط عمومی فیلیمو پیشتر میزان بازدید قسمت آخر مجموعه نمایش خانگی «هم‌گناه» را در فاصله ۱۶ ساعت پس از انتشار، ۲۰ میلیون دقیقه اعلام کرده بود که به نحو چشم‌گیری از رکورد «زخم کاری» بالاتر است.

همچنین بر اساس اعلام پیشین روابط عمومی فیلیمو، سریال «آقازاده» نیز در قسمت بیست‌وچهارم رکورد ۱۷ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۴۱۶ دقیقه تماشا را در ۱۲ ساعت ثبت کرد که میزانی بیشتر از «زخم کاری» و در زمان کمتر نسبت به آن است.

پیشتر بسیاری نسبت به ارائه آمارهای غیرقابل راستی‌آزمایی از سوی پلتفرم‌های آنلاین نمایش فیلم و سریال انتقاد کرده بودند. انتشار این آمارها خصوصا برای محصولات اختصاصی پلتفرم‌ها که به نوعی کارنامه این شرکت‌ها در تولید است، نیازمند نظارت بیشتری است.

سعید رجبی فروتن معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نیز در گفتگو با صبا، از تلاش سازمان سینمایی برای نظارت بر آمارهای بلیت‌فروشی اکران آنلاین، از طریق تشکیل نهاد «شورای صنفی اکران آنلاین» سخن گفته بود که به زعم وی، با اعطای نظارت بر پلتفرم‌ها به ساترا (وابسته به صداوسیما) این اختیار از سازمان سینمایی سلب شده است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است