«مردگان» تا ۱۵ تیر روی صحنه است/ برداشتی از نمایشنامه ژان پل سارتر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۴

«مردگان» تا ۱۵ تیر روی صحنه است/ برداشتی از نمایشنامه ژان پل سارتر

نمایش «مردگان» از 30 خرداد تا 15 تیرماه ساعت 18:30 در سالن اصلی تماشاخانه مهرگان روی صحنه است.

به گزارش صبا، نمایش «مردگان» به نویسندگی مجتبی جعفری‌پور و کارگردانی امیرحسین انصاری، از ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی تماشاخانه مهرگان روی صحنه می رود.

این کار به سرپرستی گروه تندیس اجرا می‌شود و براساس نمایشنامه «مردگان بی کفن و دفن» اثر ژان پل سارتر نوشته شده است و به موضوعات و سوال‌های امروزی و مهم بشر می‌پردازد؛ مقصر کیست؟ این یکی از موضوعاتی است که سعی شده در این نمایش با برداشتی از نتیجه‌گیری سارتر، با مخاطب در میان گذاشته شود تا به دنبال جواب بگردیم که شاید بانیان این مسأله را بیابیم.

این کار با درون مایه درام و کمی طنز، به سبک رئال کار شده که در اجرای آن از متد جدید در میزانسن‌ها نیز استفاده شده است و می‌خواهد شباهت‌ها، تفاوت‌ها و دلایل پستی‌ها را شکافته و به درون مایه آن بپردازد و دست آخر این خود بیننده است که باید انتخاب کند و قضاوت را کنار بگذارد.

داستانی که این نمایش دنبال می‌کند سرگذشت و روبرو شدن دو گروه مبارز است و هردو گویی راه هدف و پیروزی خود را از دست داده و به دنبال مسائل کاذب آن هستند که شاید هم درست است. در این جدال، یافتن مسیر همراه با خون آنها جاریست و اشخاص سیاه و سپید جای خود را به خاکستری می‌دهند و در بحبوحه تاریکی این رویارویی، چراغی روشن است که شاید بتواند حقیقت را آشکار سازد اما…

امیرحسین انصاری متولد مرداد ۱۳۸۱ دانشجوی رشته آموزش هنر دانشگاه فرهنگیان تهران، نویسنده، کارگردان و بازیگر، با سوابق کاری بازی در نمایش همبازی به کارگردانی حامد شیخی، مدیر صحنه در نمایش برای لیلا به کارگردانی حامد شیخی، بازی در نمایشنامه خوانی شهر سوخته به کارگردانی مجتبی جعفری پور و کارگردانی و بازی در نمایش «مردگان» است.

عوامل این کار نویسنده: مجتبی جعفری پور، کارگردان: امیرحسین انصاری، مجری طرح: فاطمه عبدالرحیمی، مشاور کارگردان: حامد شیخی، بازیگران: نازیلا عظیمی، تداعی سعیدی فر، مجتبی جعفری پور، امیررضا باباولیان، علیرضا وزیری، محمدرضا وزیری، ملیکا زاهدی، سارا محبی، مریم محبی، صادق کاوانلویی، امیرحسین انصاری، بهرام مصطفایی، نیکی میرصادقی و حامد شیخی، مدیر تولید: امیررضا باباولیان، دستیار کارگردان: مرجان مشاط‌زادگان، طراح پوستر و بروشور: فاطمه عبدالرحیمی، روابط عمومی: فاطمه مجدنیا، مدیر صحنه: سینا احمدی، طراح دکور: امیرحسین انصاری، عکاس و تصویربردار: فاطمه مجدنیا، طراح گریم: مصطفی کرابی، مدیریت خانه نمایش مهرگان: مهدی علی نژاد و سارا دارو فروش، مدیرداخلی: کامبیز نیک آمیز، مدیر فنی: رهی علی بالایی، مدیرهنری: عاطفه اکبری، مدیرمالی: نسرین ملکی هستند.

این نمایش محصول گروه هنری تندیس است که در سال ۱۳۹۹، با نمایش‌های «با من حرف بزن»، «مجلس آذر»، «گرسنه‌ها»، «همبازی» و «برای لیلا» به کارگردانی حامد شیخی و «اسب‌های پشت پنجره» به کارگردانی مجتبی جعفری پور، به عنوان پرکارترین گروه تئاتر سال شناخته شد.

انتهای پیام/

یک نظر


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000