مجید واشقانی اولین قسمت «پرانتزباز» را اجرا کرد/ سینما نیاز به طرح جامع حمایتی دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۱
با موضوع تحلیل مدیریت سینما در دوران کرونا؛

مجید واشقانی اولین قسمت «پرانتزباز» را اجرا کرد/ سینما نیاز به طرح جامع حمایتی دارد

شب گذشته چهارم تیرماه اولین قسمت از برنامه‌ «پرانتزباز» بعد از 6 سال با اجرای مجید واشقانی روی آنتن رادیو نمایش رفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، اولین شماره‌ «پرانتزباز» با موضوع «مدیران فرهنگی؛ خانه‌ای روی آب» و اجرای مجید واشقانی روی آنتن رادیو نمایش رفت. سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی مهمان تلفنی این برنامه از رشد مخاطب در سوم و چهارم تیر خبر داد و گفت: طی یکسال و نیم اخیر این رشد را نداشته‌ایم و این جمعه پر مخاطب‌ترین روز سینما آزادی بوده است.

او در پاسخ به مجری برنامه درباره وضعیت باز ماندن یا بسته شدن سینما ادامه داد: ما یک نظام‌نامه‌ مشخص در سینما لازم داشتیم و داریم تا سهم صنوف، شهرداری، دولت، سینمادار معلوم شود. این سهم الزاما مادی نیست. نوعی همکاری هم هست تا سینما را حفظ کنیم. در مدت همه‌گیری معیشت ٢۵٠٠٠ نفر که در سینما مشغول بوده‌اند، تحت تاثیر قرار گرفته است این در حالی است که بقیه‌‌ صنوف سینمایی به طور مستمر به‌واسطه‌ نمایش خانگی در حال کار هستند اما سالن‌های سینما متروک شده است.

در ادامه علیرضا بهرامی کارشناس «پرانتزباز» آماری را از حمایت دولت کره‌ جنوبی از سینما اعلام کرد تا زمینه‌ی پرسش بعدی فراهم شود: آمار جهانی می‌گوید سینمای دنیا در دوران همه گیری ٧٠ تا ٧۵ درصد کاهش مخاطب داشته است. کشورهایی مثل فرانسه که ادعای اقتصاد آزاد و سینمای مستقل دارند هم از حمایت دولت برخوردار شده‌اند. دولت ایران برای سینما چه کرده است؟

نوروزی درباره این آمار با توجه به کم‌کاری دولت در بخش فرهنگی اعلام کرد: دولت کم کار جدی‌ای در این زمینه انجام داد. ما تنها کشوری هستیم که در خاورمیانه سینمایی با هویت ملی دارد و یک مزیت راهبردی محسوب می‌شود ولی دولت در دوران بحران کاری برای این سینما نکرد. دولت می‌تواند با پرداخت دست کم حدود بیست تا سی میلیارد به کمک سینما بیاید. سینما در حال حاضر برای نفس کشیدن نیاز به طرح جامع حمایتی دارد تا بیشتر از این ضرر نکند و از نفس نیفتد.

سید علی حسینی مدیر سینمای ساحل اصفهان نیز در ارتباط تلفنی برنامه، از فروش خوب جمعه چهارم تیر سخن گفت و این فروش را در یک سال و نیم اخیر بی‌سابقه دانست.

اجرای برنامه‌ پرانتز باز شب گذشته جمعه ۴ تیرماه بر عهده‌ مجید واشقانی بود و کارشناسانی چون نغمه دانش آشتیانی، علی زادمهر و علیرضا بهرامی او را در برنامه همراهی کردند.

این برنامه هر جمعه ساعت ٢١ تا ٢٣ از رادیو نمایش به سردبیری و تهیه‌کنندگی مارال دوستی در گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی_نمایشی تولید می‌شود.

انتهای

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000