نماینده سوئد به اسکار معرفی شد/ کشوری با سه جایزه آکادمی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۷

نماینده سوئد به اسکار معرفی شد/ کشوری با سه جایزه آکادمی

فیلم «و سپس ما رقصیدیم» به کارگردانی لوان آکین به عنوان نماینده سوئد برای رقابت اسکار انتخاب شد.

به گزارش صبا به نقل از اسکرین دیلی، کشور سوئد فیلم درام «و سپس ما رقصیدیم» به کارگردانی لوان آکین را برای حضور در بخش بین الملل اسکار برگزید.

«و سپس ما رقصیدیم» نخستین بار ماه می امسال در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره به نمایش درآمد. این فیلم موضوع رقص در کشور گرجستان را دستمایه خود قرار داده است.

«و سپس ما رقصیدیم» هفته گذشته در جشنواره سارایوو در بخش مسابقه حاضر بود و توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازیگر اصلیش لوان گلباکیانی به ارمغان بیاورد.

این فیلم سومین کار بلند لوان آکین در دنیای سینماست او پیش از این فیلم های «مردم مطمئن» (۲۰۱۲) و «دایره» (۲۰۱۵) را ساخته بود.

«و سپس ما رقصیدیم» محصول مشترک کشورهای فرانسه، سوئد و گرجستان است. این فیلم قرار است سپتامبر آینده در کشور سوئد به نمایش در بیاید.

در کشور سوئد یک هیات هشت نفره مسئول انتخاب فیلم برگزیده این کشور برای اسکار بود.

سوئد یکی از کشورهای مهم دارای سینما در دنیاست این کشور بعد از فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و ژاپن بیشترین حضور را در بخش نامزدهای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار (بین الملل فعلی) داراست. تا به حال از این کشور ۵۸ فیلم به اسکار فرستاده شده که از این میان ۱۶ تای آنها در میان ۵ نامزد نهایی قرار گرفته اند و از این تعداد نیز ۳ فیلم توانسته اند جایزه اسکار را با خود به خانه ببرند.

نود و دومین دوره جوایز اسکار ۹ فوریه ۲۰۲۰ در لس آنجلس برگزار می شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است