فراخوان دومین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴

فراخوان دومین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر

فراخوان دومین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر با هدف توسعه فرهنگ نشر در جامعه، معرفی آثار فاخر مکتوب نویسندگان، ناشران و همچنین ارتقای سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، دومین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌شود با دریافت و تکمیل کاربرگ درج شده در تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، دو نسخه از کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به همراه کاربرگ مربوطه به دبیرخانه ارسال کنند.

با توجه به انتخاب بوشهر به‌ عنوان «نخستین پایتخت قرآنی ایران سال ۱۴۰۰» بخش ویژه این دوره به کتاب‌های «قرآن‌پژوهی» اختصاص دارد و علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند با دریافت و تکمیل کاربرگ مندرج در تارنما، دو نسخه از کتاب‌های خود را در موضوع یاد شده که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است به همراه کاربرگ مربوطه به دبیرخانه ارسال کنند.

همه مولفان، مترجمان و مصححان استان بوشهر می‌توانند آثارشان را که برای نخستین‌بار در سال‌های ۱۳۹۸ـ۱۳۹۹ منتشر شده است به دبیرخانه جایزه ارسال کنند؛ در بخش استان‌شناسی نیز کتاب‌هایی داوری می‌شوند که برای نخستین‌‌بار از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان ۱۳۹۹ منتشر شده باشند.

در صورت ارسال مجدد آثاری که در نخستین دوره کتاب سال استان بوشهر داوری شده‌ باشند، از چرخه داوری خارج خواهند شد. همچنین ملاک سال انتشار، شناسنامه ناشر در کتاب خواهد بود و آثار پدیدآورندگان و ناشران غیربومی فقط در موضوع بوشهرشناسی و قرآن‌پژوهی پذیرفته و کتاب‌های کمک‌درسی و عکس‌برداری‌شده از کتاب‌های خارجی نیز مورد داوری قرار نمی‌گیرند.

اگر کتاب‌های مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها دارای موضوع واحد باشند داوری می‌شوند و کتاب‌های ارسالی نیز بازگردانده نخواهند شد.

در این دوره از جایزه کتاب سال استان بوشهر به برگزیدگان لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی و همچنین به شایستگان تقدیر، لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان تا ۳۱مردادماه ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دومین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر به آدرس دبیرخانه واقع در استان بوشهر‌، میدان قدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

آیین پایانی و اهدای جوایز دومین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر در هفته پایانی آبان ماه ۱۴۰۰ و همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است