فرصت نکرده‌ام حتی یکی از آثار جشنواره را ببینم/ لزوم روی کار آمدن مسئولان جدید | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

فرصت نکرده‌ام حتی یکی از آثار جشنواره را ببینم/ لزوم روی کار آمدن مسئولان جدید

کارگردان یکی از نمایش‌های حاضر در جشنواره تئاتر دانشگاهی 23، ضمن اشاره به ناهماهنگی‌های موجود در جشنواره، راه برون رفت از این مسائل را عنوان کرد.

امید سعیدپور کارگردان نمایش «بیماری خانواده میم» که از دانشگاه نبی اکرم تبریز در بخش مناطق بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی حضور پیدا کرده و ۳۱ خرداد ماه کار خود را روی صحنه برده‌ است، درباره تجربه حضور در این فضا و جریان موجود در جشنواره به خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا گفت: در روند جشنواره یک‌سری ناهماهنگی‌ها وجود دارد و به دلایل مختلف برخی از شرایط به قدری بد پیش می‌رود که ما شرکت‌کنندگان اصلا نمی‌دانیم چه می‌کنیم. شرایط طوری‌ست که من تا الان فرصت نکرده‌ام حتی یکی از آثار جشنواره را ببینم، چون درگیر اسکان، خوراک و یک‌سری مسائلی‌ هستم که واقعا احساس می‌کنم، اصلا جشنواره‌ای نیست. اما با همه بچه‌ها و حتی دبیر جشنواره برای جریان کارها تلاش می‌کنیم و این همکاری در کارها سبب شده که احساس کنیم، انگار جشنواره را خود ما برگزار می‌کنیم و این برایمان جذاب است.

او با اشاره به عایدی که حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی برای شرکت‌کنندگان دارد، تصریح کرد: با شرکت در جشنواره آثارمان معرفی شده و دیده می‌شود، اما از همه مهم‌تر تجربه‌هایی‌ست که کسب می‌کنیم. با توجه به اینکه جشنواره در فضایی کاملا تجربی و دانشگاهی با نگرش‌های مختلف برگزار می‌شود، باعث می‌شود که از شیوه‌های نوین آگاهی پیدا کنیم. از سوی دیگر با اشخاص جدید از شهر‌های مختلف و حتی همشهریان خودمان آشنا شده و ارتباط می‌گیریم که به نظرم این ارتباط فرهنگی بین شرکت کنندگان می‌تواند تاثیر مثبت زیادی داشته باشد و اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

کارگردان نمایش «بیماری خانواده میم» روی کار آمدن متولیان جدید و دغدغه‌مند برای جشنواره را به عنوان راه برون‌رفت از مسائل موجود دانست و اذعان کرد: برای سامان یافتن مسائل و ناهماهنگی‌های موجود به نظرم مسئولان باید تغییر کنند. یعنی افراد قدیمی و افرادی که مسائل جشنواره و دغدغه‌های شرکت‌کنندگان برای‌شان مهم نیست، کنار بروند تا نسل جدید و نیروهای جدید و پرانرژی روی کار بیایند و جشنواره را آن‌طور که باید برگزار کنند. به طور کلی به نظرم انرژی نیروهای جدید نسبت به قدیمی‌ها عملکرد مثبت و بهتری می‌تواند داشته باشد.

سعیدپور در پایان از حضورش در جشنواره تئاتر فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال با نمایشنامه‌ای‌ که محمدرضا خاکی آن را ترجمه کرده‌‌ است، در جشنواره تئاتر فجر حضور خواهم یافت که بهتر است فعلا بیش از این درباره‌اش توضیح ندهم.

پریسا منیر

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است