پارک ملت از ۹ منظر نقاشی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲

پارک ملت از ۹ منظر نقاشی شد

یک هنرمند نقاش شرکت کننده در رویداد «منظره نگاری شهر تهران» پارک ملت را از 9 زاویه مختلف به تصویر کشید.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، بابک کبود هنرمند نقاش، از نقاشی ۹ منظره متفاوت پارک ملت در رویداد «منظره نگاری تهران» خبر داد و در این باره گفت: من یک مجموعه شخصی با نام مطالعه دارم که در آن نزدیک به ۳۰۰ نقاشی کوچک اجرا شده‌اند. در این مجموعه هر ۹ نقاشی مربوط به یک نقطه از ایران است که من با آن در ارتباطم.

او افزود: به عنوان یک هنرمند دوست دارم که همواره مناظر مختلف و زوایای متفاوتی را از یک فضا و مکان تصویر کنم به همین دلیل وقتی از سوی انجمن نقاشان، پارک ملت به من پیشنهاد شد، بسیار خوشحال و مسرور شدم.

این هنرمند درباره روش کارش توضیح داد: برای کار پارک ملت من نزدیک به سه روز در محل حاضر شدم و سعی کردم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا، اندکی دور از جمعیت اما در فضای پارک کار را انجام دهم. در نهایت نیز ۹ منظره از فضای پارک در ابعاد ۲۰ در ۳۰ آماده کردم که تحویل سازمان زیباسازی شد.

کبود درباره واکنش و بازخوردهای مردمی، بیان کرد: من سعی کردم که در زمان‌هایی به کار بپردازم که کار خلوت است اما اغلب افرادی که برای ورزش به پارک ملت می‌آمدند و پرسنل حاضر در این فضا، بسیار از کار استقبال کردند و من بازخوردهای فوق العاده خوبی از این کار دریافت کردم. یکی از خاص‌ترین بازخوردهایی که برای من تبدیل به یک رویداد ویژه شد، حضور تعداد زیادی از دانش آموزان، والدین و معلمان بود که باعث شد در روز پایانی کارم، کنار آنان نقاشی بکشم و احساسی فوق العاده را با حضور آنان تجربه کنم.

او، برگزاری طرح «منظره نگاری تهران» را یک اتفاق مثبت خواند و اظهار کرد: به نظر من اجرای این طرح و امثال آن کار بسیار خوب و پسندیده‌‎ای است. در واقع اجرای چنین رویدادهایی به کاهش گسستی که بین مردم و نقاشان وجود دارد، خواهد انجامید و سبب آشنایی عموم مردم با این هنر می‌شود.

این هنرمند اذعان کرد: در این رویداد تعداد بسیار زیادی از هنرمندان خوب و استادان شاخص حضور دارند اما به نظر من نباید این رویداد را اساسا با نگاه تصویری بررسی کرد بلکه باید نگاه ما کاملا مفهومی باشد چراکه چنین برنامه‌هایی مفهوم محور است.

کبود ادامه داد: به نظر من، حضور جمعی و اجرای یک حرکت عمومی، که توسط یک ارگان نظیر سازمان زیباسازی شهر تهران، برنامه ریزی شده، بسیار با ارزش است زیرا باعث می‌شود که اندکی مردم از فضای آشفته و پراسترس کنونی فاصله بگیرند و با هنر آرامش را تجربه کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: کاش طرح‌هایی مانند «منظره نگاری تهران» طی تعاملاتی در تمام شهرهای کشور اجرا شود تا امکان استفاده عموم مردم کشور از چنین رویدادی فراهم شود.

بابک کبود دانش آموخته مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد تبریز و موسس گالری کبود در تبریز است که نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است