«دهلیزهای بی‌انتهای خاطره» در فضای باز فرهنگسرای نیاوران | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۷

«دهلیزهای بی‌انتهای خاطره» در فضای باز فرهنگسرای نیاوران

علی اتحاد با رخداد (Event) «دهلیزهای بی انتهای خاطره» پنجشنبه‌ها از ساعت 14 تا پایان شهریور ماه در فضای باز فرهنگسرای نیاوران اجرا دارد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، «دهلیزهای بی‌انتهای خاطره» به کارگردانی علی اتحاد که تاکنون ۵ اجرا را پشت سر گذاشته است، هر پنجشنبه در فضای باز فرهنگسرای نیاوران تا پایان شهریور ماه اجرا خواهد داشت.

این رخداد (Event) به سنت آثار پرفورماتیو دهه ۱۹۶۰، کاری اجرایی است که عناصر متعدد رسانه‌ای همچون  ادبیات، موسیقی، نمایش، پرفورمنس آرت، بازی و… را برای ساخت کلیتی واحد به خدمت می‌گیرد. دهلیزهای بی‌انتهای خاطره از ده معرکه (یا میدان نمایشی مستقل) ساخته شده است. ۱۰ قطعه مجزا که هر یک مستقل از دیگر بخش‌ها اجرا می‌شوند و در عین حال به لحاظ مضمونی با هم مرتبط‌ هستند که ۸۰ دقیقه زمان برای تماشای هر ۱۰ بخش کافی است.

کلیت کار به نفس تاریخ توجه می‌کند و هم بازسازی زیباشناسانه‌ای از سازکار حافظه‌ی انسانی است. معرکه‌های دهگانه کار بازآفرینی غیرعلمی آن چیزی است که درون مغز ما انسان‌ها رخ می‌دهد؛ در خواب و در بیداری. این که چطور خاطرات بلندمدت ما امروزمان را شکل می‌دهد و در عین حال به شکلی همزمان همان خاطرات بر اساس «اقتصاد روانی» امروزمان در لحظه احیاء باز طراحی می‌شوند و خود را با آن چه امروزمان را می‌سازد سازگار می‌کنند. این چنین است که در «دهلیزهای بی‌انتهای خاطره» صدا و کنش‌های اجزاء مختلف کار بر هم اثر می‌گذارند و هر اجرا فی‌نفسه غیر قابل تکرار است.

عوامل اجرایی این رخداد عبارتند از: نویسنده، طراح، کارگردان: علی اتحاد، بازیگردان و طراح حرکت: برکه بذری، بازیگران دهلیزها: شهریار نیک پیکران، عارفه احمد پور، گیز طاهایی، حسین رضایی، فاطمه توکلی، داریوش احمدی، پویا فیاضی، ملیکا بهجت، مهدیه ابراهیمی، هامون هوشیار، برکه بذری، وکال آرتیست: نسیم شجاعی، اجراگران: امین شفیعی، سیاوش سعدالدینی، سوگند انتظاری، دنیا شجاع الدینی، غزل منعمی، هدیه بختیاری، حدیث لک، بازیگران خردسال: آنیتا زارع، برسام نوری اسکویی.

علاقمندان برای دیدن اجرای «دهلیزهای بی‌انتهای خاطره» می‌توانند با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای پنجشنبه تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ الی ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است