«پرانتز باز» پس از ۶ سال به رادیو برگشت/ اجرا توسط کامران تفتی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷

«پرانتز باز» پس از ۶ سال به رادیو برگشت/ اجرا توسط کامران تفتی

برنامه «پرانتز باز» پس از شش سال وقفه به همراه بخش‌های تازه به آنتن رادیو نمایش بازگشت.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، برنامه «پرانتز باز» پس از ۶ سال وقفه به آنتن رادیو نمایش بازگشت.

مارال دوستی سردبیر و تهیه کننده «پرانتز باز» درباره بازگشت این برنامه به آنتن رادیو نمایش گفت: «پرانتز باز» با رویکرد جدیدی برگشته است چراکه ۶ سال این برنامه روی آنتن نبوده و با پررنگ شدن فضای مجازی اتفاقات زیادی افتاده تا آن‌جا که امروز هر شهروند دیگر خود یک رسانه است بنابراین ما به احترام هر فرد و رسانه‌اش به جای آنکه این بار روی خبر متمرکز باشیم، تمرکزمان را بر بررسی و اطلاع‌رسانی می‌گذاریم تا در راستای یکی از اهداف رادیو نمایش که اطلاع‌رسانی شفاف در حوزه فرهنگ است قدم موثری برداریم.

این تهیه کننده افزود: در گذشته شعار «پرانتز باز» این بود که ما چشم سوم شما هستیم و شفاف، بی‌طرف و دقیق همه چیز را به شما اطلاع می‌دهیم و حالا می‌خواهیم به مردم بگوییم که ما این بار در واقع وقت بیشتری از شما را پیش خرید می‌کنیم تا هر آنچه را که لازم است برایتان تحلیل کنیم.

دوستی درباره مسائلی که در این برنامه عنوان می‌شود، توضیح داد: در«پرانتز باز» از مسائل فرهنگی و به ویژه سینما خواهیم گفت و از آنجایی که این برنامه محتوای خبری داشته و در حال حاضر خبر آنچنانی و جریان خاصی در حوزه سینما وجود ندارد ما این بار به شکل پرونده سراغ مباحث می‌رویم. البته این پرونده باز را قبلا نیز داشته‌ایم به این صورت که درباره مسائل قابل بحث اطلاعات کافی تهیه می‌کنیم و اطلاعات کافی و جامعی را نیز به مخاطب تحویل می‌دهیم. هر فردی که درباره او صحبت می‌کنیم می‌تواند روی خط برنامه بیاید و نظر خود را بگوید و در نهایت کاملا بی‌طرفانه، شفاف و دقیق آن پرونده را بررسی می‌کنیم.

در «پرانتز باز» دوره جدید مشارکت مخاطب بالاتر است

او تأکید کرد: در «پرانتز باز» دوره جدید مشارکت مخاطب بالاتر است، مخاطبان می‌توانند در هفته رای بدهند و در طول هفته مشخص کنند که نظرات کدام کارشناس ما را بیشتر پذیرفته‌اند. کارشناسان به کدام پیشنهادی که مخاطب داده است اهمیت بیشتری بدهند و انتخاب کنند که حرف ویژه آن هفته یا چهره ویژه آن هفته یا فرد ویژه آن هفته چه کسی است.

دوستی بیان کرد: همچنان بعضی از «پرانتزهای» محبوبمان را با رویکرد جدید حفظ کردیم مثل «پرانتز عکس» برای نابینایان، «پرانتز اقتصاد»، «پرانتز نقش» و بسیاری پرانتزهای دیگر.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه «پرانتز عکس» از بخش‌های محبوب بوده است، گفت: در این بخش کارشناسان حوزه عکس، عکس‌ها را توضیح می‌دادند و بیشتر هدف ما در این بخش مخاطبان نابینای «پرانتز باز» بودند. به این دلیل که لازم بود آن‌ها عکس‌ها را ببینند، این بار جدا از تمرکز روی عکس برای نابینایان، پرانتز جدیدی را برای ناشنوایان باز می‌کنیم تا آن‌ها نیز بتوانند از این برنامه استفاده کنند و این اولین باری است که یک برنامه رادیویی مخصوص ناشنوایان و با رابط ناشنوایان اجرا می‌شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: این اتفاق به این صورت است که همان زمان که برنامه به صورت رادیویی اجرا می‌شود، در کنار آن دوستان رابط ناشنوا برنامه را اجرا می‌کنند و بحث‌هایی که گفته می‌شود مطرح می‌کنند ولی با زبان اشاره، دوستان ناشنوا نیز می‌توانند در لایو آن را ببینند. به زودی اعلام می‌کنیم  که در کدام رسانه تصویری می‌توانند «پرانتز باز» را دنبال کنند.

در سری جدید «پرانتز باز» بخش «شهروند خبرنگار» را داریم

دوستی درباره بخش‌های دیگر این برنامه رادیویی عنوان کرد: در سری جدید «پرانتز باز» بخش «شهروند خبرنگار» را داریم و درباره شهرهای ایران و همینطور خارج از کشور نیز اخبار مهم را رصد و تحلیل می‌کنیم. همچنین باز هم با تکیه بر اینکه مخاطب برای ما بسیار مهم است این بار نقش جدی‌تری را به مخاطبان می‌دهیم چراکه آن‌ها دیگر فقط همراه ما نیستند بلکه نقش تأثیرگذاری در برنامه دارند و می‌توانند به یک مسیر و یک جریان کمک کنند.

دوستی در پایان گفت: تمام کسانی که در گذشته «پرانتز باز» را اجرا کردند بار دیگر در این برنامه حضور خواهند داشت و خبرنگاران، روزنامه نگاران، منتقدان و چهره‌های مشهور نقش جدی در اجرای برنامه دارند.

«پرانتز باز» که در گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی نمایشی رادیو نمایش تولید می‌شود و تهیه‌کنندگی و سردبیری آن به عهده مارال دوستی است. اجرای این برنامه را کامران تفتی عهده‌دار است و با حضور روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، منتقدان و مخاطبان رادیو نمایش، از این هفته جمعه چهارم تیرماه، به صورت زنده و هفتگی ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰ از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است