سفره‌های خالی هنرمندان موسیقی نواحی را دریابید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۷
سرپرست گروه موسیقی «روناک» در بیانیه‌ای خطاب به رییس جمهور منتخب:

سفره‌های خالی هنرمندان موسیقی نواحی را دریابید

سرپرست گروه موسیقی «روناک» با انتشار بیانیه‌ای از ابراهیم رییسی خواست به هنرمندان موسیقی نواحی و مشکلات آن‌ها توجه داشته باشد.

به گزارش صبا، پس از انتخاب سیدابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهور آینده کشور، کیوان علی محمدی سرپرست گروه موسیقی «روناک» با انتشار بیانیه‌ای ضمن تبریک به رییس جمهور آینده خواستار توجه به سفره‌های خالی هنرمندان به‌خصوص در زمینه موسیقی نواحی شد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«کیوان علی‌محمدی آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده موسیقی روناک نواحی ایران خطاب به رییس‌جمهور محترم

جایی که ساز من می‌نوازد صدای توپ و تانک خاموش می‌شود

عرض درود و احترام  خالصانه به پیشگاه ملت شریف ایران خصوصا هنرمندان موسیقی نواحی ایران

انتخاب به‌جا و شایسته جنابعالی که نشان از درایت و لیاقت و توانمندی شما دارد را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض کرده و یادآور می‌شوم حال، موعد خدمت و تلاش برای رفع مشکلات اهالی فرهنگ و هنر است. موعد آزمون مسوولان است که با دوستی و صمیمیت، تلاش و پویایی برای دستیابی به افتخارات ملی و بین‌المللی دست‌به‌کار شوند.

همچنین به نمایندگی از جامعه هنرمندان نواحی ایران از رییس‌جمهور محترم توقع می‌رود که با گذر از شمار وعده‌های دوره‌های قبل درحیطه عمل، یار و همراه جامعه هنری باشند و با رعایت حقوق هنرمندان و تامین زمینه‌های هنری، فرصت خلق آثار ماندگار در موسیقی اقوام و ریشه‌دار ایرانی را فراهم کنند.

هنرمندان موسیقی نواحی بدون پشتوانه بوده و هیچ ادله‌ای برای دفاع از حقوق این عزیزان وجود نداشته و در بدترین شرایط و مشکلات مالی به سر می‌برند. در دو سال اخیرکه شاهد کرونا بودیم، اینان در حالی که بیکار و بی پول شدند، همچنان با سفره‌های خالی به میدان آمدند.

هرچند که در مذاکرات و مناظرات به هنر و فرهنگ توجه خاصی نشد ولی به هر روی حال انتظار می‌رود با تحقق وعده‌ها در سامان‌دهی و تامین رفاه نسبی اهالی فرهنگ  تلاش شود.

همچنین از رییس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود با مشورت نخبگان فرهنگی‌هنری به انتخاب وزیر و معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همت گمارده و وزیری از جنس فرهنگ و هنر و دغدغه‌مند هنر برگزینند.

با سپاس کیوان علی‌محمدی آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است