«آرایشگاه» را به شهرزاد می‌برم/ فعلا نمایشنامه می‌نویسم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹
علیرضا غنچی در گفتگو با صبا:

«آرایشگاه» را به شهرزاد می‌برم/ فعلا نمایشنامه می‌نویسم

علیرضا غنچی نمایشنامه‌ای طنز با عنوان «آرایشگاه» آماده اجرا دارد.

علیرضا غنچی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره کارهای جدید خود اظهار کرد: از سال ۹۸ که نمایش کمدی «وارونه خونه» یا «خواستگاری» را روی صحنه بردم، هنوز کار دیگری را کارگردانی نکرد‌‌ه‌ام. دلیل این کم‌کاری نیز شرایط کرونا‌یی است چون هر بار خواستم نمایشنامه‌ای روی صحنه ببرم سالن‌های نمایش تعطیل بود.

وی افزود: اکنون که سالن‌های تئاتر باز شدند، یک مشکل دیگر داریم آنهم منع ساعت عبور مرور است. همه تئاتر‌ها به نوعی پایانشان به بعد از ساعت ۱۰ برمی‌خورد، پس چگونه در چنین زمانی تماشاگر به سالن‌های نمایش بیاید؟

غنچی با بیان اینکه بیشتر تمرکز خود را روی نگارش نمایشنامه‌ گذاشته است، تصریح کرد: وقتی امکان کار کردن برایم فراهم نیست، ترجیح می‌دهم فعلاً وقتم را به نگارش نمایشنامه بگذرانم. جدیدترین کار من نیز یک نمایشنامه با نام «سهم من از عاشقی» است که هم اکنون به کارگردانی مهدی محبی در تالار ایوانک روی صحنه است.

وی اضافه کرد: نمایشنامه‌ای دیگری از من با عنوان «ورود مجرد‌ها ممنوع» هم در حال تمرین است تا به زودی در یکی از سالن‌ها اجرا شود. جدا از کارهای طنز، ۶۰ قسمت نمایشنامه قرآنی به سفارش اداره کل صدای جمهوری اسلامی نیز نوشته‌ام که چندی پیش در قالب نمایشنامه رادیویی اجرا شد. این مجموعه نمایشی «در پناه آفتاب» نام داشت.

این کارگردان تئاتر در پایان اعلام کرد: نمایشنامه‌ای با عنوان «آرایشگاه» نیز آماده کار دارم که می‌خواهم آن را روی صحنه برم. این کار اثری طنز است که احتمالاً در تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است