پوستر نمایش «مطلق» رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۶

پوستر نمایش «مطلق» رونمایی شد

پوستر نمایش «مطلق» به کارگردانی راد پورجبار با طراحی محمدرضا قیطاسی رونمایی شد.

به گزارش صبا، پوستر نمایش «مطلق» به کارگردانی راد پورجبار و تهیه کنندگی کاه سجادی‌حسینی با طراحی محمدرضا قیطاسی در آستانه آغاز پیش فروش بلیت رونمایی شد.

محمدرضا قیطاسی طراح گرافیک درباره پوستر این نمایش چنین گفت: پوستر نمایش بخشی از فرهنگ و نماد اثر نمایشی است و مسلما در دید مخاطب تاثیرگذار است زیرا پوستر می‌تواند فضای ذهنی و بصری را در ذهن مخاطب نسبت به نمایش ایجاد کند.

وی درباره نحوه همکاری با راد پورجبار در مورد طراحی پوستر نمایش «مطلق» چنین گفت: قدم اول خواندن نمایشنامه بود تا نشانه‌ها و اتفاقاتی را که در نمایش رخ می‌دهد پیدا کنم و اتودهای اولیه از نشانه‌های اثر را زدم. در نظر داشتم پوستر صریح و ساده منظورش را به مخاطب برساند به همین دلیل سراغ نشانه‌هایی رفتم که مخاطب در قالب بصری بتواند به درستی با آن ارتباط برقرار کند.

این گرافیست افزود: مخاطب در پوستر نمایش «مطلق» با شخصیتی مواجه می‌شود که در دنیای مطلق زندگی می‌کند و دیگر شخصیت‌ها اگر چه نماد فرهنگ، ایدئولوژی و تفکر هستند اما با درک نمادها و المان‌های مطلق بخشی از قصه‌ نمایش شفاف می‌شوند که البته رسالت پوستر تئاتر این نیست که بکر بودن نمایش را زیر سوال ببرد. در کل می توان گفت پوستر نمایش «مطلق» نمادین طراحی شده است. بسیاری از کاراکتر‌های و موقعیت‌های موجود در این اثر، از زندگی ما دور نیستند و مخاطب با آن به راحتی در جامعه به نوعی مواجه بوده و از آن ها درک دارند.

قیطاسی در پایان درباره تکنیک اجرای پوستر چنین عنوان کرد: در طراحی پوستر نمایش از سبک مینیمالیست بهره برده ام تا بتوانم اثری را در شان نمایش «مطلق» ارائه کنم. این سبک از طراحی که استفاده از نشانه‌ها و تصاویر اختصاری است به مخاطب اجازه می‌دهد برداشت آزادش را از تصویر داشته باشد. مینیمالیست با اشکال ساده طرحی را خلق می‌کند که مخاطب به فکر فرو برود و جرقه‌ای در ذهن مخاطب ایجاد کند. بخش اعظم پوستر تایپوگرافی است و مابقی بخش‌های تصویر پوستر این اثر اشکال و المان‌ها هستند که این پوستر را تشکیل می‌دهند ولی اگر پوستر نمایشی را توضیح بدهیم کار اشتباهی کردیم، پوستر این اثر نیاز به توضیح ندارد و مخاطب با دیدن آن روند جاری در نمایش را متوجه می‌شود.

نمایش «مطلق» از ۶ تیر ماه ساعت ۲۰ اجرای خود را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز می کند و علاقه مندان می توانند بلیت این نمایش را از سامانه تیوال و گیشه سالن تهیه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است