برگزیدگان جوایز جشنواره انیمیشن «انسی» معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۲

برگزیدگان جوایز جشنواره انیمیشن «انسی» معرفی شدند

انیمیشن بلند «گریختن» ساخته جوناس پوهر راسموسن جایزه بزرگ جشنواره انیمیشن «انسی» را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، جشنواره انیمیشن «انسی» بعد از یک هفته نمایش فیلم، برگزاری مسترکلاس و میزگردهای سینمایی شنبه شب (۱۹ ژوئن) فهرست برندگان جوایز اصلی رویداد امسال خود را اعلام کرد. این رویداد شب قبل از این مراسم نیز برگزیدگان جوایز ویژه فستیوال را معرفی کرده بود.

در این دوره از جشنواره «انسی»، انیمیشن بلند «گریختن» ساخته جوناس پوهر راسموسن که شب قبل از اهدای جوایز اصلی، جایزه بهترین موسیقی متن برای یک اثر بلند را دریافت کرده بود جایزه بزرگ جشنواره یعنی جایزه بهترین انیمیشن بلند و همینطور جایزه بنیاد «گان» برای پخش کننده ها را کسب کرد.

یکی دیگر از جوایز مهم بخش انیمیشن های بلند مربوط به جایزه هیات داوران بود که به انیمیشن «معاد آفتابی من» ساخته میشلا پاولاتووا محصول چک، فرانسه و اسلواکی رسید. این انیمیشن داستان عشق یک زن جوان اهل کشور چک به نظیر یک مرد اهل کشور افغانستان را روایت می کند.

در بخش انیمیشن های کوتاه نیز جایزه بهترین انیمیشن به «Peel» محصول کشور سوییس ساخته ساموئل پاتی و سیلوین مانی رسید. جایزه هیات داوران انیمیشن های کوتاه نیز به انیمیشن «تخم مرغ های عیدپاک» ساخته نیکلاس کپنس از بلژیک، فرانسه و هلند رسید.

چشنواره انیمیشن «انسی» امسال بین روزهای ۱۴ تا ۲۰ ژوئن برگزار شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است