کلاب‌هاوس؛ از حرف مفت تا امکان گفتگو | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۷

کلاب‌هاوس؛ از حرف مفت تا امکان گفتگو

شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌ عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات، شماره صد و سی‌ و سوم ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده‌ ویژه پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل، پیشنهاد تاسیس شبکه تلویزیونی اختصاصی دولت و پرونده‌ بررسی تاثیر شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس بر امکان گفتگو منتشر شد.

پرونده‌ ویژه پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

پرونده ویژه‌ شماره ۱۳۳ ماهنامه مدیریت ارتباطات درباره پروپاگاندای اسرائیل و خاموش کردن جریان اطلاع‌رسانی از وضعیت فلسیطنیان است. اسرائیل در جنگ اخیر مرتکب جنایت‌های پرشماری شد که یکی از آن‌ها انهدام ساختمان رسانه‌های بین‌المللی در غزه بود. اقدامی نمادین که نشان می‌دهد پروپاگاندای اسرائیل هیچ تصویر دیگری را جز آنچه خودش می‌خواهد بازنمایی شود، تحمل نمی‌کند. دستگاه پروپاگاندای اسرائیل با لابی‌‌های پرنفوذ نه فقط رسانه‌های اصلی که حتی شبکه‌های اجتماعی را زیر نفوذ دارد. در این پرونده، فرهاد محرابی، پژوهشگر فلسفه سیاسی در مقاله‌ای نقش رسانه‌ها را در مشروعیت‌بخشی به آنچه فاشیسم آپارتایدی اسرائیل خوانده، بررسی کرده است.

ترجمه مصاحبه‌ Truthout با نوام چامسکی نظریه‌پرداز سیاست‌خارجی نیز خواندنی است. او در این مصاحبه دلایل ژئواستراتژیک و امنیتی حمایت آمریکا از اسرائیل را بازگو می‌کند. درباره عملکرد بحث‌برانگیز شبکه‌های اجتماعی در حذف یا محدود کردن محتواهای حمایتی از فلسطینیان نیز ۲ مقاله‌ نسبتا جامع می‌خوانید.

علی ورامینی سردبیر ماهنامه مدیریت ارتباطات هم در یادداشتی به نقش رسانه‌ها در کژفهمی عمومی از مساله تجاوز اسرائیل به فلسطین پرداخته و نوشته است: «بازنمایی ناقص یا نادرست رسانه‌ای از مسئله فلسطین باعث شده که نه فقط عمده مردم که حتی روشنفکران هم درکی از مسئله نداشته باشند یا دست‌کم برای‌شان مسئله نباشد».

تاسیس شبکه تلویزیونی اختصاصی دولت

مدیرمسئول نشریه هم سرمقاله خود پیشنهاد داده شبکه تلویزیونی ویژه دولت در صداوسیما راه‌اندازی شود. امیرعباس تقی‌پور برای این پیشنهاد خود پنج دلیل آورده است. به نوشته تقی‌پور «تاسیس شبکه تلویزیونی دولت به نفع مردم است؛ اگر دروغ گفتند و قصد عوام فریبی داشتند، دست‌کم برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری رأی نخواهند آورد».

پرونده‌ کلاب‌هاوس، از حرف مفت تا امکان گفتگو

موضوع پرونده دیگر شماره ۱۳۳ ماهنامه مدیریت ارتباطات کلاب‌هاوس است. سوال این است آیا کلاب‌هاوس می‌تواند در میان ایرانیان که فرهنگ شفاهی قوی دارند، راهی متفاوت از دیگر پلتفرم‌های محبوب طی کند؟ مسعود سپهر جامعه‌شناس سیاسی در یادداشتی هشت ویژگی کلاب‌هاوس را برجسته کرده است که به نوشته او با نیاز انسان‌ها به گفتگو ارتباط دارد. محسن آزموده در مقاله‌ای، وراجی و پرحرفی در آرا و نظریه‌های مارتین هایدگر را موشکافی کرده است. سید عبدالجواد موسوی سردبیر خبر آنلاین نیز در مصاحبه‌ای گفته است که حرفه روزنامه‌نگاری با حضور شبکه‌هایی مثل کلاب‌هاوس از بین نخواهد رفت.

صفحاتی درباره روابط عمومی؛ انطباق غذایی ایرانیان و…

در شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات، بهروز غریب‌پور نویسنده و کارگردان تئاتر در مقاله‌ای از قدمت و قدرت تبلیغ و پیوند آن با تئاتر نوشته است. در این شماره گزارشی هم از دیدارها و فعالیت‌های شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی را می‌خوانید. نیوشا طبیبی در سلسله یادداشت‌های خود برای صفحه «زیبایی‌شناسی غذا»، این‌بار از خصلت انطباق و پذیرش مواد خوراکی در میان ایرانیان نوشته است. او در بخشی از نوشته خود آورده است: «انعطاف و پذیرش به ما این امکان را داده که مزه‌ها و طعم‌های گوناگون را بچشیم و آن‌ها را در خوراک‌های خود به کار ببریم.»

در شماره ۱۳۳ ماهنامه مدیریت ارتباطات، شاهو صبار، مریم بهریان، راحیل صفوی، مهدی آزموده، امیررضا رشیدخانی، جسیکا باکزبام، برانکو مارستیک، دکتر بابک زمانی، جمال اکبرزاده و… نیز آثار و نوشتارهایی دارند.

صاحب‌امتیاز این ماهنامه موسسه مطبوعاتی دایره‌رنگی ایده‌آل، مدیر مسئول: امیرعباس تقی‌پور، سردبیر: علی ورامینی، رییس شورای سیاستگذاری: سید غلامرضا کاظمی‌دینان، مدیر اجرایی و هماهنگی: بهنام تقی‌پور، طراح جلد: حامد شجاعی، مدیر هنری: یوسف فروتن، ویراستار: محدثه گودرزنیا، روابط‌ عمومی: یگانه قاسمی و دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات: بهروز تقی‌پور، روشن مهدوی‌نیا، سمیرا کیانی، آزاده آخوندی هستند.

امکان تهیه نسخه فیزیکی شماره ۱۳۳ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» از دیجی‌کالا و نسخه الکترونیک آن از سایت مگیران وجود دارد. علاقه‌مندان برای خرید یا دریافت اشتراک سالیانه می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000