هفت فیلم دیگر در «کن» نمایش داده می‌شود/ حضور ژان کلود کریر در فستیوال

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، جشنواره بین المللی فیلم «کن»، هفت فیلم دیگر را که به نگرانی های زیست محیطی توجه دارند، به فهرست فیلم های حاضر در رویداد امسال خود اضافه کرد.

فیلم «پیکار» به کارگردانی لویی گارل و بازیگری لاتیتا کاستا، جوزف انگل  و خود گارل با موضوع بچه هایی که برای حفاظت از زمین قدرت این سیاره  را بدست می گیرند، یکی از هفت فیلم معرفی شده از سوی جشنواره بین المللی فیلم «کن» در روز گذشته 18 ژوئن بود. فیلمنامه این اثر را ژان کلود کریر فیلمنامه نویس اسطوره ای تازه درگذشته سینمای جهان نوشته است.

فیلم های «بالای آب» محصول نیجر و فرانسه با موضوع دختر بچه ای که برای آوردن آب باید کیلومترها مسافت را طی کند، «اهریمن های ناپیدا» محصول هند با موضوع آلودگی زیست محیطی در دهلی نو، «حیوان» محصول فرانسه با قصه ای درباره انقراض موجودات، فیلم مستند چالش برانگیز «خیلی خیلی متاسفم» که درباره خطرات انرژی هسته ای است و از چرنوبیل تا فوکوشیما را بررسی می کند، فیلم «بزرگتر از ما» محصول فرانسه با تهیه کنندگی ماریون کوتیار که درباره آلودگی های ناشی از پلاستیک است و در نهایت فیلم «پلنگ برفی» محصول فرانسه که درباره یافتن یک نوع گربه بزرگ در فلات تبت است، دیگر آثار این بخش را تشکیل می دهند.

جشنواره فیلم «کن» امسال بین روزهای 6 تا 17 جولای برگزار می شود. ریاست هیات داوران این دوره را اسپایک لی کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی برعهده دارد.

انتهای پیام/