احمد مهرانفر خواننده شد/ ساخت مستندی درباره اهمیت بازسازی تئاتر نصر | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
کارگردان «آهنگ دونفره» در گفتگو با صبا:

احمد مهرانفر خواننده شد/ ساخت مستندی درباره اهمیت بازسازی تئاتر نصر

آرزو ارزانش از خوانندگی احمد مهرانفر در فیلم «آهنگ دونفره» و همچنین ساخت مستندی درباره تئاتر نصر خبر داد.

آرزو ارزانش کارگردان فیلم سینمایی «آهنگ دونفره» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی که اولین تجربه کار سینمایی او محسوب می‌شود در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره وضعیت این فیلم گفت: فیلمبرداری این فیلم بهمن‌ماه سال گذشته به پایان رسید، درحال حاضر نیز تدوین آن تقریبا به اتمام رسیده و برای صداگذاری آماده می‌شود.

او درباره خوانندگی بازیگران فیلم اظهار کرد: احمد مهرانفر و فرزاد فرزین در فیلم چند قطعه اورجینال را خوانده‌اند که برای اولین بار از «آهنگ دونفره» شنیدنی می‌شوند. یکی از این قطعات را این دو نفر با همکاری یکدیگر خوانده‌اند. البته باید بگویم موسیقی متن فیلم توسط امیر توسلی ساخته می‌شود و فرزاد فرزین دو قطعه اورجینال خود را با همکاری گروهش و مشاوره امیر توسلی برای این فیلم به اتمام رسانده است.

ارزانش درباره اکران فیلم بیان کرد: باتوجه به شرایط موجود نمی‌دانم که چه زمانی فیلم به اکران برسد. چندین فیلم در نوبت اکران است، ما هم آهسته جلو می‌رویم تا ببینیم چه پیش می‌آید، البته باید گفت که تصمیم پخش فیلم با پخش‌کننده است. خیلی از فیلمسازها کارهای کمدی ساخته‌اند که سینماداران از آن‌ها استقبال می‌کنند، ولی اگر فیلم‌ها را به اکران برسانند، ضرر خواهند کرد.

این کارگردان با اشاره به اینکه مردم کار کمدی را دوست دارند، خاطرنشان کرد: در شرایط موجود و افسردگی‌ای که همه جهان را فرا گرفته است، مردم به سینمای کمدی نیاز دارند ولی اینکه باتوجه به شرایط کرونا، جرأت سینما رفتن را هم داشته باشند، اهمیت دارد، پس درصورتی که مردم به سینما نروند، صاحبان اثر نیز فیلم خود را اکران نمی‌کنند. همچنین معتقدم که سینما یک تجارت است و فیلم باید توسط مردم دیده شود و به فروش برسد تا برای ساخت اثر جدید اقدام کنیم.

این تدوینگر تصریح کرد: اولویت من ساخت اثر در ژانر کمدی است چراکه ترجیح مردم به دیدن این نوع فیلم‌هاست، البته خنداندن مردم در این شرایط بسیار سخت است و باید پر زور و قوی جلو بیایی تا بتوانی آن‌ها را بخندانی. امیدوارم «آهنگ دونفره» بتواند حس شادی و حال خوب را حتی برای لحظاتی در مردم ایجاد کند.

مستندی درباره اهمیت بازسازی تئاتر نصر می‌سازم 

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره دیگر فعالیت‌های خود اظهار کرد: ساخت مستندی درباره تئاتر نصر را به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و به سفارش سازمان زیباسازی شهر تهران آغاز کرده بودیم که به دلیل شرایط ویروس کرونا در کشور نیمه تمام ماند.

این فیلمساز درباره موضوع این مستند عنوان کرد: تئاتر نصر اولین سالن نمایش ایران است که به صورت رسمی و جدی در سال ۱۳۱۹ در لاله‌زار دایر شد. تمام نمایش‌های تهران در آنجا اجرا می‌شد، تا سال ۱۳۵۷ که یک دوره‌ تعطیل شد و پس از آن فعالیت خود را دوباره آغاز کرد، تا سال ۱۳۸۱ که به طور کلی تعطیل شد. سازمان زیباسازی شهرداری تهران این بنا را سه سال پیش خریداری کرده و مشغول بازسازی آن است تا دوباره به کاربری تئاتر بازگردد، همچنین طبقه بالای این تئاتر قرار است به موزه تبدیل شود.

ارزانش ادامه داد: تئاتر نصر یکی از بناهای خیلی قدیمی و مهم تئاتر ایران است، خیلی از آدم‌هایی که این روزها مشغول فعالیت در سینما، رادیو و تئاتر هستند، کارشان را از آنجا آغاز کرده‌اند، به همین دلیل اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه شود.

او درباره وضعیت فعلی این فیلم مستند تصریح کرد: تقریبا ۷۰ درصد مستند فیلمبرداری و تدوین شده است، ولی باید با چند آدم مهم دیگر از جمله یاسر جعفری معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران به گفتگو بنشینیم. البته باید بگویم داریوش اسدزاده بازیگر که نزدیک هشت سال مدیریت تئاتر نصر را برعهده داشت، قرار بود راوی کار ما باشد که متاسفانه از دنیا رفت، نصرت‌الله وحدت کارگردان و بازیگر نیز از دیگر کسانی بود که قرار بود با ما همکاری کند، ولی متاسفانه او هم از دنیا رفت.

کارگردان «آهنگ دونفره» در پایان درباره چگونگی روایت مستند خود خاطرنشان کرد: مستند من به صورت نوستالژیک به دنبال طرح این موضوع است که چرا به این بناهای تاریخی اهمیتی داده نمی‌شود. آدم‌های مختلفی در مستند در باره این موضوع که چه لزومی دارد این بناها از جمله تئاتر نصر حفظ شوند، گفتگو می‌کنند.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500