داستان دو شهر لندن و پاریس با چارلز دیکنز | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹
معرفی کتاب؛

داستان دو شهر لندن و پاریس با چارلز دیکنز

کتاب «داستان دو شهر» نوشته چارلز دیکنز با ترجمه ابراهیم یونسی به همت نشر نگاه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «داستان دو شهر» نوشته چارلز دیکنز با ترجمه ابراهیم یونسی به همت نشر نگاه منتشر شد.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «داستان دو شهر به‌عنوان نمونه‌اى از کارهاى ادبى دیکنز، اسمى است بامسما و اثرى است که در آن نویسنده به شیوه خاص خود با ایده‌آل‌هاى اروپا تماس پیدا مى‌کند. سایر داستان‌هاى دیکنز همه داستان یک شهرند، زیرا دیکنز به لحاظ روحی و معنایی یک کاکنى بود. هرچند این عنوان امروزه به نحو نامعقولى از مفهوم اولیه خود دور شده و معناى لوطى و آدم بى‌سروپا را یافته است. کاکنى به مفهوم سابق و آن‌طور که از ضرب‌المثل‌ها و زبانزدها مستفاد مى‌شود، آدمى بود که در حوالى کلیساى سن‌مارى لوبو متولد شده، یعنى در واقع کسى بود که در حدود جاذبه تمدنى عالى و مذهبى جاوید دیده به جهان گشوده بود.

همچنین در قسمت پشت جلد کتاب آمده است: «داستان دو شهر از معروف ترین آثار انگلیسی به شمار می‌آید؛ اثری که ذهن خواننده را تسخیر می‌کند. این کتاب نخستین بار در سال ۱۸۵۹ منتشر شد. داستان در دو شهر لندن و پاریس رخ می‌دهد و مخاطب در کنار شخصیت‌های داستان، به روزگاری پرتب‌وتاب قدم می‌گذارد. این کتاب در سه بخش نوشته شده است.

کتاب اول: عمر دوباره، کتاب دوم: رشته زرین، کتاب سوم: مسیر طوفان. در این سه بخش، با سرگذشت شخصیت‌های متعددی از قشرهای مختلف جامعه آشنا و همراه می‌شویم و جریان زندگی آن‌ها را در این دوره عجیب دنبال می‌کنیم. فضای تاریک و محزون کتاب با پایانی هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی، بی شک مخاطب را متاثر می‌کند.»

کتاب «داستان دو شهر» در نوبت چاپ اول در ۵۲۸ صفحه با قیمت ۱۲۵۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است