خوانشی متفاوت از آثار اندی وارهول | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹

خوانشی متفاوت از آثار اندی وارهول

نمایشگاه «پرسونا» مجموعه آثار اندی وارهول با کیوریتوری امیر راد در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، نمایشگاه «پرسونا» مجموعه آثار اندی وارهول با کیوریتوری امیر راد عصر سه‌شنبه ۲۵ خرداد ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با تشکر از امیر راد گفت: این چهارمین نمایشگاه موزه از زمان بازگشایی پس از تعمیرات و بازسازی است.

به گفته وی، مخاطبان موزه اشتیاق دارند که آثاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش دربیاید و این تقاضا همیشه از موزه وجود داشته است.

او درباره سیاست موزه در سال جدید بیان کرد: به جای برگزاری چهار نمایشگاه در طول سال حداقل ۸ نمایشگاه در موزه برگزار خواهد شد که چهار تا از این نمایشگاه‌ها از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر و چهار تا مربوط به هنرمندان معاصر یا نمایشگاه‌های پژوهشی مانند «نهان بر عیان» یا مربوط به آثار خارجی خواهد بود.

امیر راد کیوریتور نمایشگاه «پرسونا» تشریح کرد: نمایشگاه حاضر شامل مجموعه آثار اندی وارهول از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر‌ است. در مجموع ۲۸ اثر یا ۷ مجموعه اثر در این نمایشگاه حضور دارد. همچنین ۲ فیلم از وارهول هم در این‌ نمایشگاه معرفی و نمایش داده می‌شود.

او با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه اتفاق مبارک و فرخنده ای‌ست، عنوان کرد: ما برای اینکه در هنرمان یک رفتار معاصر داشته باشیم به خوانش‌های معاصر از آثار این مجموعه روی آوردیم. بازدید از این این نمایشگاه فقط بازدید از آثار نیست بلکه دعوت به خوانشی دگرگون از آثار است برای اینکه مخاطبان معنا و مفهوم دیگری از آثار دریافت کنند و شناخت بیشتری از هنرمند داشته باشند.

راد در پایان از تلاش مسئولان و همکاران موزه هنرهای معاصر در برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد و گفت: این اتفاق برای اینکه تبدیل به نمایشگاه شود مسیر طولانی را طی کرده است. از روند فکری و ایده ابتدایی کار تا روند اجرایی آن عملی نمی‌شد مگر با کمک‌های تیمی که در موزه هنرهای معاصر تهران حضور دارند. برای برگزاری ۲ نمایشگاه «پرسونا» و «نهان بر عیان» فعالیت شبانه‌روزی انجام شده است تا به نتیجه برسند.

نمایشگاه «پرسونا» تا یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ همه روزه بجز شنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر تهران واقع در تهران، خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله میزبان علاقه‌مندان است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000